*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 10 mars 2011 14:59

Jag kan inte bestämma mig om vi ska ha Tele2 eller Telenor på mobila bredbandet. Dom e inte normala nån av dom. Varför finns det ångertid om man inte får öppna modemet och testa??? Så jävla korkat! Ja vill ju kunna testa abonnemanget först och se så att det fungerar innan ja binder mig till något. Ringde Tele2 idag IGEN, de bad mig vänta för han skulle kolla närmare. Jag satt i över 10 min och väntade i tyst lur, sedan la ja på. De har bästa erbjudandet just nu där router ingår så det lutar åt det men när man inte får ångra sig ifall det inte funkar.... ÅHHHH!!!


Måttligt irriterad nu!!  


Dessutom frågade ja om man typ kan kolla på serier och sånt på Internet, då svarar han: Ja det ska man nog kunna, kanske! Vadå kanske? Det är ju inget svar!!! Ja vill ha ja eller nej, ska det vara så svårt!!

Av Sofia - 10 mars 2011 14:18

Usch va hemskt, ja sitter här med tårar i ögonen när ja såg det. Grät så mkt när ja såg han och hans mamma med bästa vännens mamma i Celebrity Rehab. Hans bästa vän Layne Staley hade dött i en överdos och nu ville inte han gå samma öde till mötes, kanske gjorde han det. Dödsorsaken är inte fastställd ännu. Fan va sorglig. De kunde fortsatt ha en väldigt bra karriär inom musiken, dom va ju grymt duktiga. De var med och bildade bandet Alice in Chains  


R.I.P


Av Sofia - 10 mars 2011 14:08

Vänner har verkligen kommit och gått i mitt liv. Ofta har ja nog känt att de vänner ja haft inte ställt upp när jag behöver dom men ja har ställt upp för dom när dom har behövt mig. Jag är inte bitter alls egentligen för dom ja förlorat för ja känner nog som så att jag inte behövt dom. Det låter kanske konstigt... Ja orkar inte lägga ner energi på någon som inte ger något alls tillbaka.


Jag har nästan inga vänner kvar sen låg/mellan/hög stadiet. Många har ju flyttat osv och ingen har lagt ner tid på att hålla kontakten. Just nu har ja några bra vänner men vi umgås knappt eftersom det alltid är så mkt annat. Ja vet att ja kan räkna med dom osv men det känns inte nära som det bara gjorde för ett halv år sedan. Nu i nästan 3 månader har ju ja varit mer eller mindre ganska dålig pga av all huvudvärk, jag har inte orkat göra så mkt och all min energi går till att fixa med flytten. Jag har försökt höra av mig till dom ja vill ha kontakt med men vi syns aldrig. Jag kanske är slapp, men varför lägga ner tid när det känns lönlöst på nåt vis..


Hur har ni det mer era vänner? Har ni många sedan barndomen? Har ni många vänner eller få men då är ni väldigt tajta?

Av Sofia - 10 mars 2011 12:56

Jag diggar verkligen Leif Mannerströms kock sida och tycker att han är en grym kock! Den omeletten med räkstuvning igår såg super god ut så ja kikade upp receptet ja ska testa nån kväll. Tycker det var jätte synd att Andreas åkte ut, ja tycker Johanna borde åkt för hon är ingen ledartyp, har knappt några idéer och är för osäker av sig men men... Björn och Åke är kvar! :)


Omelett
3 st ägg
1 msk vatten
Salt, efter smak
Peppar, efter smak


Smör att steka i


Räkstuvning
1.5 hg räkor med skal
1 st schalottenlök
2 msk vitt vin
1 tsk tomatpuré
2 dl vispgrädde
1 klick smör, ca 30 g
1 knippe dill


Gör så här

1. Omelett
Blanda alla ingredienser utom smöret och vispa lätt med gaffel så att den inte blandas för hårt.

2. Räkstuvning
Skala räkorna, spara skalen.

3. Finhacka och fräs schalottenlöken i smör.

4. Tillsätt räkskalen, vinet och tomatpurén.

5. Fräs runt rejält.

6. Häll på vispgrädden och reducera ihop stuvningen med en klick smör till lagom konsistens.

7. Ta bort från plattan och sila stuvningen i fin sil.

8. Vänd ner räkorna och hackad dill.

9. Omelett, forts
Värm upp en liten teflonpanna.

10. Smält smör, det ska ej få färg.

11. Häll i smeten och värm omeletten på låg värme, den ska inte få färg utan bara stelna.

12. Lägg på ett par msk räkstuvning och vänd över halva omeletten så att den bildar en ficka till stuvningen.

13. Dekorera men färsk dill och resterande räkstuvning.


Av Sofia - 10 mars 2011 12:45

Sofia, Sophia, Sofie, är av grekiskt ursprung och kommer från ordet sopheía som betyder 'vishet' eller 'Den kloka'.


Namnet var mycket populärt i slutet av 1800-talet och början på 1900-talet. Även under 1990-talet hade namnet något av en modevåg igen. Som bäst låg det 1996 på 13:e plats i listorna. Den 31 december 2009 fanns det totalt 92 526 personer i Sverige med namnet Sofia/Sophia, varav 30 501 med det som tilltalsnamn.


Namnet Sofia/Sophia blev år 2001 framröstat som Sveriges vackraste flicknamn av Aftonbladets läsare.


Jo vishet och den kloka stämmer mkt bra in på mig ;) men ja själv tycker att det är lite tråkigt att heta ett sånt vanligt namn...  


Vad tycker ni om ert namn? Är ni nöjda eller skulle ni vilja heta nåt annat?

Av Sofia - 10 mars 2011 12:27

Just nu sitter vi i vardagsrummet med våra datorer! Det e lite halvt rörigt allt just nu men ja tror att det kommer att bli bra på slutet! Ja hatar röra och när saker inte står där det ska men detta klarar ja av ganska bra ändå :)


    Tomt datarum


Fullt vardagsrum


Katterna tittade såklart på när vi möblerade!

   

Av Sofia - 10 mars 2011 12:24

Ja är är det 91 personer som röstat och ja har ju sagt att ja inte ska byta förrän 100 så kommer du in på min blogg så rösta :) Skriva gärna att du har röstat så röstar ja i din med :)


Tycker vissa av svaren i denna är lite skrämmande, att 11% mår dåligt jämt... Det betyder ju 10% av 100 stycken.


Hur känner du dig med ditt liv just nu?
Jag är 100% lycklig  
  16.5 %
Det pendlar upp och ner  
  44 %
Jag mår dåligt nästan jämt  
  11 %
Allt i mitt liv är jobbigt just nu  
  4.4 %
Jag mår bra för det mesta  
  24.2 %

Totalt har 91 personer röstat.

Av Sofia - 10 mars 2011 12:12

Ja vet att tiden redan går fort men ja önskade att den kunde gå lite snabbare tills nästa helg, förhoppningsvis får vi nyckel till huset då!! Alltså betyder det att det bara är 9 dagar kvar innan vi kan börja sätta in saker   


Upp i allt har Nova börjat fälla, ja hatar verkligen när hon fäller för det är hår ÖVERALLT. Sist hon fällde fick ja ihop 3 Ica påsar + allt ja dammsög upp. Ja blir tokig på alla hår  

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards