*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 9 mars 2011 20:43

Just nu sitter jag och kollar på Sveriges mästerkock... Tycker det blåa laget borde vunnit. Ja gillar verkligen inte Jennie, vilken skrytmåns och vilken plats hon tar. Visst hon är duktig men man ju inte sätta sig på alla andra och aldrig ge med sig. Ja hejar på Andreas, Åke eller Björn. Gillar även Adam och & Pernilla. Får se vem som åker ut idag, det blir spännande!


 

Av Sofia - 9 mars 2011 18:21

Det värsta jag vet är djurmisshandel och hur detta landet ser på djursrätt. Nu har det stått om hunden Bella i Aftonbladet i några dagar. Hon blev släpad efter en bil och misshandlad. Bella gjorde ett utfall mot veterinären men är det så jädra konstigt??? Hon är troligen rädd och säkert lite arg och har ont. Ja skulle med vara förbannad om ja va hunden. Hur ska hon veta vem hon ska kunna lita på? Sedan vill de nu avliva hunden, först räddar dom den sen ska den få dö...! 


Fan va arg ja blir, avliva de jävlarna som gjorde det istället!!!


Artikel här

Av Sofia - 9 mars 2011 14:08

Då fanns det nu uppe nya Veckans Filmer på Aster´s! Dessa blev Veckans filmer denna veckan:


*Veckans Nykomling - Gulliver´s Resor*

Handlar om när en kille som hamnar i landet Lilleputt där människorna är lika stora som hans fingrar...


Läs mer om filmen på här


Med bl.a Med bl.a: Jack Black, Amanda Peet


*Veckans Gamling - Seven Pounds*

Filmen handlar om en kille som heter Ben, han är djupt deprimerad och funderar på vilka som skulle få hans kroppsdelar den dagen han inte lver längre...


Läs mer om filmen på här


Med bl.a Will Smith, Rosario Dawson, Woody Harrelson

Av Sofia - 9 mars 2011 14:01

Ja vet att det låter lite konstigt kanske men ja ser människan lite som ett pussel. Ibland fattas det delar som man kan få dit och ibland försvinner delar som funnits där hela livet. Och ja tror att man kan känna av när en del är borta. När min morfar dog så känns det som att en del av mig försvann. Han har alltid funnits därför mig och eftersom min familj har gått igenom en del jobbigt så stod jag honom extra nära. För mig var har detta varit som att förlora en förälder...


Men det jag då undrar är, tror ni att pusselbitar av en människa kan försvinna? Kanske en liten dum fråga men ni som förlorat nån som står er nära kanske bättre förstår hur ja tänker...


Dagens lilla tanke... 

Av Sofia - 9 mars 2011 11:57

Förstår mig inte på all reklam som skickas ut hela tiden. Tror dom verkligen att man ska gå på att man vunnit saker hela tiden. Idag fick jag, du är i final om Ica-presentkort 10.000:- det fick ja förra veckan med. Jag öppnar ju aldrig sånt, snacka om onödigt!!! Hade 7 nya från igår ikväll tills nu, har inte folk bättre saker för sig än att skicka ut sånt...!


Idag är det skit väder, regnar till och med! Tror även att det haglat eller nåt för låg massa små kulor på gräsmattan. Ska försöka fundera ut vad ja ska göra för nytta idag, först ska ja spela en turnering med poker :)


Av Sofia - 8 mars 2011 22:18

Ja nu är det dags att skutta in i sängen och se en film... trots att ja e super trött hela dagarna ochdålig sömn så lyckas ja alltid bli pigg lagom till ja ska lägga mig av någon konstig anledning...


Imorn ska ja fixa lite saker till sedan är allt förhoppningsvis klart för flytt :)


Sov gott alla bloggisar!  

Av Sofia - 8 mars 2011 20:22

Nu har ja vräkt i mig en stor portion av kassler och spagetti. Blev super mätt, känns bra då ja inte kunnat äta nåt annat idag. Nu åt ja trots att det gjorde skit ont men mat måste ju magen ha!!


Funderar över en sak ganska mkt just nu. Vi håller på och sätdar ur mormor & morfars hus, allt där är ju deras saker och det känns så otroligt konstigt att slänga saker som de köpt, sparat på och som de kanske en gång tyckte jätte mkt om. Det gör verkligen ont i hela hjärtat att rensa bort någon... Visst nu slänger vi ju inte allt men ändå massor med saker. Känns så otroligt konstigt... Någon som känner igen känslan??

Av Sofia - 8 mars 2011 18:33

Ja sen ja kom hem från tandläkaren har ja varit grymt seg, fick så otroligt ont efteråt. Hon skulle mäta om ja hade några fickor och ta bort lite tandsten och eftersom mitt tandkött har inflammation så blödde det massa:(


Nu e ja seg. Ska göra mat, sen bara glo på tv helakvällen! Har niätit semlor idag? Ja glömde köpa :(

 

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards