*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under september 2011

Av Sofia - 23 september 2011 22:43

Telia bjöd på 1100 kr i räkningar. Det kändes bra. Det minsta de kunde göra. Nu idag fick vi hem nya bredbandet men det fungerar inte ännu. Blir spännande att se om det kommer igång. Ja tror inte på det förens ja ser det! :)


Annars har det nte hänt så mkt, letar efter min datasladd så ja kan dela med mig av renoveringen här hemma men hittar den inte i röran! Räddade Iza från ett trd idag, eller ja hon kom ner självmant men utan min ljuva stämma hade hon nog inte kommit ner så snabbt. Hon litar på matte förstår ni :)


Imorn ska ja upp och jobba. Hade hellre varit ledig då vi måste måla om vädret tillåter men får måla innan och efter jobbet istället. Man måste ta vara på varje liten fin stund när man håller på att måla hus!


Är allt bra med er bloggis vänner?

Av Sofia - 20 september 2011 11:19

Fullt upp hela tiden! Just nu håller jag på att öppna en webbshop för affären jag jobbar på! Det ska bli riktigt kul att få igång det, men väldigt mycket att göra :) Alltid kul när man får lite extra ansvar och att någon tycker att det man gör är bra!   Ps. Ni måste besöka shopen sen och kolla vad ni tycker!


(En liten rolig sak var att efter att Telia läst mitt inlägg som jag skrev häromdagen så skrev en tillbaka och tyckte inte att en bomb på deras huvudkontor var en så bra idé!;) En sak man aldrig blir förvånad över är att företagen är väldigt bra på att skicka dessa jädra räkningar men service det vet dom knappt vad det är. Visst sedan har ja pratat medmånga trevliga på Telia men man undrar om de någon gång läser igenom det dom själva skrivit innan dom skickar iväg en massa räkningar som jag sedan måste sitta ikö för att få förklarat varför dom skickat!!

Av Sofia - 16 september 2011 23:20

Mitt stora problem i livet (ironi) på senaste tiden har varit Telia. Ja förstår mig inte på dom alls!!! Väntetiden när man vill prata med dom ska vi inte ens prata om, funderar på att skicka min mob räkning till dom eftersom det är tack vare dom vi inte haft hemtelefon. Att allt ska ta sån lång tid att fixa?? Han som kom fixade det på 20 min men det tog nästan 3 veckor att få hit han... I måndags i alla fall så ringer dom, och undrar varför vi sagt upp vårt bredband... Öhh det var ju dom som sa upp det för oss!!! Fick bara brev hem att det var uppsagt och vi förstod inget! Men nu kunde de tydligen leverera men det kunde de inte den 23 aug... Det är ju så man blir trött alltså   Det värsta är... att ja gav dom en chans till... för vi vill så gärna ha adsl 


 Ja sa till henne, att ja kommer troligen slänga in en på deras huvudkontor om de sabbar det för oss nu. Hon skratta bara, kanske hon själv är trött på dom!! Hoppas de kan leverera det dom säger nu då, men troligen inte med våran otur!! 

Av Sofia - 16 september 2011 23:06

Jesus vilken stress och rörigt allt varit! Vet inte ens vad ja skrivit i bloggen men börjar från ruta 1. Första dagen vi kom till huset så var det med blandade känslor, spisen hade två knappar som inte fungerade, hälften var ostädat, garaget var fullt i skit som inte vi kommit överens om att det ska lämnas och en massa mer!! Andra dagen hade vi översvämning i badrummet, pga av stopp i avloppet som sedan läckte ut i källaren! Elen var helt F*CKT rent ut sagt, sladdar överallt, där speciellt djuren kunde skadat sig och vi med.


Försöker släppa allt negativt och bara känna bra saker nu. Orkar inte vara arg mer. Problemet med Internet är att hon som bott här innan klippt kabeln och när de sedaan gjort dräneringen så har sladden försvunnit ner i marken. Därför kunde vi inte ens ha telefon i början!!! SUCK!!


Ja men som sagt ska sluta tänka negativt! Annars är allt bra med mig, kul att ni kollat till min blogg ibland trots min från varo! Nu ska det allt bli ändring på. På jobbet håller ja på att sätta ihop en webbshop, vilket är ett ganska stort projekt för oss som är en ganska liten butik egentligen om man jämför med andra stora postorder bolag. Ska bli sjukt spännande!!! När sidan kommer upp sedan måste ni kolla in den!!


Djuren mår bra. Har en liten kattunge på 7 veckor nere som varit utslängd vid vägen. Skabb och löss men det är snart ordnat, hon är helt underbar och redan ett nytt hem som väntar:)


Hoppas ni alla där ute mår toppen, nu ska ja svara på era kommentarer ;)

Av Sofia - 11 september 2011 17:41

Självklart har det blivit en massa problem med Internet i nya huset så hinner inte skriva så mycket nu. Kommer självklart få Internet men vet inte när eller hur. Hoppas ni besöker bloggen när ja kommer igång igen.


Kommer svara på era kommentarer någon dag med! Hoppas ni mår bra i alla fall, allt bra me mig annars :)

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards