*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia - 29 augusti 2010 17:34

Jag har längtat så länge efter en ny soffa men just nu har jag inte pengar till det, smarta jag kom på att jag kunde köpa ett nytt överdrag bara. Dom är ganska dyra dom med men tack vare en rabattkod till ellos så fick jag det för lite drygt 400 kr :) Blev ganska snyggt faktiskt... armstöden blev inte 100%-iga men ändå bättre än innan + att jag köpt nya mattor!


Så hät ser överdraget ut ungefär

Av Sofia - 29 augusti 2010 17:29

Ja det låter kanske lite konstigt men hela ja är helt slut. Finns knappt nån ork kvar ibland, trots att ja inte sliter så hårt. Min hjärna tar akll enerigi från kroppen, om man nu kan säga så? Jag vill bara att det ska bli 2011 eller nåt så kanske allt hade känts bättre...Vill inte klaga för det finns så många som har det värre men jag trodde aldrig att det kunde kännas så här... tomt...


Enda jag kan tänka på är att ja vill ringa morfar... men det går ju inte...  

Av Sofia - 24 augusti 2010 18:46

Så nu är jag hemma från tjejhelgen och det blev väldigt lyckat! Hotellet i Borås var jätte bra och vi shoppade upp en massa pengar :) På söndagen var vi på Borås Djurpark så ja fick öva lite mer kameran. Fungerade perfekt!


          Hotellrummet



Elefanten gav oss en show :)


Björnmamman lekte med sin pinne


Blöt tiger va sugen på människor såg det ut som


Av Sofia - 18 augusti 2010 22:37

Nu vankas det snart tjejhelg! Imorgon jobbar jag 9-15 och sen blir det hem och packa klart för att sedan åka till Uddevalla och äta mat och dricka lite vin hos min kompis Jeanette. På fredag ska jag åka ner till kompis Camilla och hämta henne på jobbet för att lite senare åka till Borås och ha en trevlig tjejhelg!! Ska bli så kul och skönt att komma lite hemifrån.


Idag fick jag hem min system kamera och det är hur bra som helst. Satan va glad ja e för den!   


Hoppas ni alla får en jätte bra helg!!

Av Sofia - 17 augusti 2010 14:25

När jag bodde i hus så var jag väldigt aktiv inom hemlösa katter och egentligen vill ja inte ens tänka på hur många som ja räddat för det är för många! Det gör mig så ont att djur som inte gjort nån nåt går såna hemska öden till möte. Tänkte visa er lite kort på några av dom som bott hos mig och vad de varit med om...


      Dessa sötisar kom ifrån ett stall med sina mamma och två syskon. De var helt friska när de kom men om jag inte tagit hem dom hade de blivit avlivade då han som hade dom inte fick sålt dom.



Detta är mamma Puma som kom till mig med sina 4 dagar gamla bebisar, 5 stycken. Hon hade bott hos en missbrukare ute i en övergiven stugen. Hon hade ett rep som halsband som hade skärt sönder halva hennes hals. Hon hade en kraftig ögoninfektion som sedan gick över på barnen. Under tiden hos mig fick hon 4 extra bebisar som då var 4 veckor. När två av hennes kattungar var 15 veckor så dog dom av olika anledningar. De andra mår idag bra i sina nya hem.


Pumas ungar, varav de två i mitten var de två som dog


Alla tillsammans


Detta var min första stödfamilj som kom ändå från Skåne med sin mamma. De hade klamydia, det sätter sig i ögonen på katterna som ni tydligt ser på bilden.


Sedan Smilla var en av de sista katterna som ja förlöste. Hon var väldigt svag när hon kom till mig så hon klarade inte av att föda ungarna helt själv. Det blev 3 ungar, varav en var dödfödd.


Detta är hennes två helt underbara bebisar


Dessa sötisar kom med ett till syskon från Uddevalla, de hade blivit utslängda i en låda men mådde ändå ganska bra när de kom, mamman vet vi inget om.

Av Sofia - 17 augusti 2010 13:10

Ja nåt om valet 2010 måste ja ju bara skriva om, ja tycker att det är så grymt svårt att veta vad man ska välja. Jag vet att ja absolut inte ska rösta åt "blåa" hållet men det står nog mellan miljö partiet och social-röda faktiskt. Så jädra svårt men rösta ska ja! För om man inte röstar så kan man sen heller inte klaga tycker ja...


Vet ni vad ni ska rösta och i såna fall finns det nån speciell "stor" anledning till det??

 

Av Sofia - 17 augusti 2010 13:00

Imorse vakna ja av att min kära mamma ringde hem till mig och berättade att hon kommit in på skolan hon sökt i Gbg. Hon stod som 10:de reserv men så många hade tackat nej så hon kom in  Så nu måste vi börja planera hur detta ska gå om hon aldrig är hemma men det ordnar sig nog på nåt sätt (vi har 14 mil till Gbg).


För övrigt så ska ja idag vara duktig och tvätta en massa tvätt tänkte ja, bl.a en del mattor så verkligen måste tvättas nu!!! Sedan ska ja nog spela lite poker med min bror och planera in helgen med Camilla som blir av nu på fredag :)


Ja längtar så till min kamera kommer men har inte fått nåt kolli än, det där med leverans 1-3 dgr stämmer då inte, fy på netonnet!!

Av Sofia - 15 augusti 2010 16:41

Känns som att ja inte har så mycket att berätta för er idag... Ja är super trött och vill bara gå och sova men då vet ja att ja inte somnar sen ikväll. Skulle inte ha gått ut igår men det blev så ändå :) Hade en vän som kommit hem från 3 veckors semester så ville ju gärna umgås lite med henne.


Jo föresten nu kom jag på det... jag har beställt en systemkamera ju!!!! ÄNTLIGEN!! Ja hoppas att de är snabba med leveransen nu. Åh va jag längtar!! Imorn börjar mitt nya schema så det betyder mindre jobb men då kan ja komma ikapp med hemsidorna och lite sånt.


Hej hopp, gummisnopp ;)

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards