*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia - 12 augusti 2010 17:00

Jag är så otroligt sugen på att köpa en systemkamera alltså... det har alltid varit en dröm att ha en men ja har inte haft pengar innan att köpa en eller så har pengarna gått till nåt annat viktigare. Någon som vet någon bra som inte är alltför dyr?? Har tänkt nån på max 6000:- helst mindre. Jag vill ha en som är lätt att lära sig och inte för mycket funktioner hit och dit.


Tips nån? Kom gärna med dom :)

Av Sofia - 12 augusti 2010 14:52


Handling


Filmen handlar om två stycken poliser som har arbetat tillsammans under ganska lång tid. Dom gillar ofta att gör "good cop, bad cop" och ofta så lyckas dom få ut information från de som de förhör men en dag händer något de inte kan styra över. Jimmy´s (Willis) dotter ska gifta sig och i USA hör det ju till att brudens familj ska betala bröllopet men Jimmy har ingen pengar så han bestämmer sig för att sälja sin käraste ägodel, ett samling kort som han fått av sin pappa som är värt väldigt mycket, medans Jimm går in och säljer kortet så blir det ett rån där och rånarna tar med idolkortet och Jimmy står där utan pengar. Nu måste han jobba för att få tillbaka det och dom två poliserna är snart indragna i ett gangster gäng dessutom får de en kvinna på halsen som måste räddas.


Personliga reflektioner


Anledningen till att jag ville skriva denna recensionen var för att varna er Bruve Willis fans lite. Vad fasen gör han ens i en sån här dåligt skriven film med en usel handling?? Jag vet inte vad jag ska säga att filmen är för genre för komedi vet jag inte om man kan kalla den. Snarare försök att göra en komedi med stort misslyckande. Väldigt synd tycker jag, eftersom jag hade väntat mig mycket mer eftersom Bruce var med. Handlingen är ganska barnslig och man blir förvånad över att de inte ens lyckats få in några bra skämt i filmen.


Skådespelare

Det är egentligen ganska många bra skådespelare med i filmen och det gör att man blir ännu mer besviken. Kevin Pollak och Sean William Scott (Stiffler i American Pie) är med och de tycker jag annars brukar göra ganska okej roller i komedier men i denna vet jag inte vad som händer, manuset är inte alls som det borde vara.


  1. Bruce Willis
  2. Kevin Pollak
  3. Seann William Scott
  4. Jason Lee
  5. Adam Brody
  6. Michelle Trachtenberg
  7. Tracy Morgan

Info


Originaltitel: Cop Out
Regissör: Kevin Smith
Utgivningsår: 2010
Längd: 107 min  


Av Sofia - 12 augusti 2010 14:44

För det första så vaknade jag med ont i halsen imorse och hade sovit väldigt dåligt. Eddie spydde 2 ggr vid kl halv åtta och sen kunde ja bara inte somna om. Sedan har vi idag varit på urnsättning till morfar och det va jobbigare än vad jag hade trott då alla va så ledsna, jag kan verkligen inte förstå att det är han i urnan, förstår det inte nu heller och kommer nog aldrig att förstå...   


Nu har ja huvudvärk och känner mig allmänt nere, ska nog gå och vila en sväng eller bara se en film. Ska jobba hela helgen så får inte bli sjuk igen!

Av Sofia - 11 augusti 2010 18:21

Så här blev svaren på den omröstningen jag har haft uppe! Glöm inte rösta på den nya :)


Vilken årstid gillar du bäst?
Vintern med massa snö och mysiga hemmakvällar 

  8.1 %
Våren med alla underbara vårtecken 

  24.3 %
Sommaren med solen på himlen 

  56.8 %
Hösten med alla dess fina färger 

  10.8 %

Totalt har 37 personer röstat.

Av Sofia - 11 augusti 2010 12:08

Alltså på senaste har jag haft sån otroligt otur med mina djur, Eddie skadade ju klon i mitten av juli och den fick vi operera bort och det va inte billigt!!! Nu iförgår åkte ja akut med Elvis till veterinären och han fick dom söva ner för urinsten och detta var ännu dyrare då det var jour veterinären och mitt i natten. Idag ser jag att Iza har någon form av sår under magen, ser ut som huden är borta men hon vägrar låta mig se och bara morrar och fräser, inte alls likt min Iza så hon måste ha ont... ;( lite svårt att ringa veterinären när man inte har sett såret men får väl göra det ändå!!


Fy fasen säger ja bara!!!

Av Sofia - 10 augusti 2010 19:27

Jag tror att det bor en liten ytälskare i alla personer, någonstans där inne. Ibland är vi så ytliga att ja nästan blir rädd, även jag är det ibland men en sak jag nästan aldrig gör, är att döma människor efter ytan, det första du ser är inte alltid det som finns inuti, kom ihåg det. Om alla människor bara tänkt så, så tror jag att världen hade kunnat bli lite bättre. Vi är ändå människor allihopa och  skapade på samma sätt!


Av Sofia - 10 augusti 2010 19:07

Nu har jag gjort två av tre långa dagar denna veckan och det är grymt skönt!! Nästa vecka byter vi schema så då blir det bara 9 h´s pass varann fredag, ja ska dock bara jobba 50% i höst/vinter.


Igår hade jag som vanligt otur och fick åka till jour veterinären kl 22.00 igår för att Elvis fick urinsten. Han skrek som bara den så det gick inte att vänta på tills idag. Det kostade BARA 3000:-, helt sjukt vilka priser dom kan ta alltså!! Fan va ledsen jag blev för äntligen skulle man ha lite pngar över men nu försvinner 3000 igen, ska ringa folksam imorn för där är han försäkrad och hoppas att det kan gå på försäkrningen men det är ju änd 2000 i självrisk. SUCK!


Nu ska jag göra wok och se nån bra film för att försöka tänka på annat :)

Av Sofia - 7 augusti 2010 13:14

Ja nu var det lördag igen... tycker inte att det är annat än lördag nu för tiden. Jag har inte jobbat nåt i veckan då ja varit sjuk men nästa vecka har ja lång vecka så då måste ja vara frisk. Detta är dessutom sista lång veckan jag har i sommar sedan får vi nytt schema :)


Nu funderar jag över om jag ska göra pannkakor till frukost, var så jädra sugen på det. Inte så bra för vikten kanske men denna veckan har ja ätit så lite så jag är värd lite pannkakor nu  

Ovido - Quiz & Flashcards