*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 2 mars 2011 21:06

Just ni fick ja en super fin header/logo till min hemsidan av super snälla Alexandra! Har suttit halva dagen idag och inte fått ihop nåt ja gillar, så gör hon e skit fort som va skita bra!


Tack så mycket Alexandra, kolla in hennes fina blogg här   

Av Sofia - 2 mars 2011 18:19

Ja nu har ja suttit med hemsidan nästan hela dagen och det blev faktiskt ganska bra! Det är så roligt när ja väl sitter med det, behöver bara en spark av mig själv i röven ibland för att starta upp :)


Förkylning: Värre!

Dagar till flytt: 23

Dagens Hiss: Mina älskade hemsida :)

Dagens Diss: Förkylning + huvudvärk!


Fy, vill bara att det ska vara nästa vecka. Bävar lite inför tandläkarbesöket på måndag  Skäms lite att ja inte varit där på 5 år....... men va ska man göra när man inte har pengar till det? Står det mellan mat och tandläkare så vad ska man göra?! Tycker det är en stor skam att det ska kosta så mkt!!


Av Sofia - 2 mars 2011 13:58

Vill du bli Månadens Blogg??


Det enda ni behöver göra är att länka till min blogg i ett inlägg på eran blogg och säga att ni är med i tävlingen. Jag väljer ut 3 bloggar som sedan era vänner och bloggläsare kan rösta på! Superduper enkelt! Ni behöver såklart också skriva en kommentar här, att ni vill vara med och glöm inte kontrollera så att din blogg adress stämmer.


Vinnaren: Du får ha länk till din blogg hos mig i en hel månad, länken kommer

synas i ett eget fält i vänster spalt! Förra månaden vann Danne, som ni kan se här i vänster spalt!


På fredag kl 22 utser jag de fyra bloggarna som man sedan kan rösta på! Lycka till!



Av Sofia - 2 mars 2011 12:20

*Veckans Nykomling - The King´s Speech*

En av de stora filmer på Oscarsgalan 2011. Filmen utspelar sig på 1930-talet där Albert, hertigen av York bor...

Läs mer om filmen på här


Med bl.a Med bl.a: Colin Firth, Helena Bonha

m och Geoffrey Rush

*Veckans Gamling - Inception*

Som andra största filmen på Oscarsgalan måste vi ju här lägga till att presentera filmen Inception ännu en gång...

Läs mer om filmen på här


Med bl.a Leonardo Di Caprio, Ellen Page, Joseph Gordon-Levitt


Läs mer och kolla flera filmer här på Asters.se

Av Sofia - 2 mars 2011 11:55

Korvsoppa är hur enkelt och gott som helst! Dessutom är det billigt och det är alltid ett plus :)


Korvsoppa

4 portioner


1/3 falukorv (ring)

4 potatisar

3 morötter

1 kålrot

1/2 purjo

1 köttbuljong

1/2 broccoli


Kryddor: Vitpeppar, örtsalt och lite cayenne


1. Skala alla grönsaker. Häll i lite oljan i en ganska stor kastrull. Gör slantar av morötterna och purjon. I med dessa i kastrullen.  


2. Stek morötterna lätt. Det får inte brännas! I med en köttbuljong. Skala och gör mindre bitar av kålroten. Ungefär samma storlek som morötterna. Häll på vatten så det blir ungefär 2/3 med soppa i kastrullen.

 


3. Ha i bitarna av kålrot. Låt koka i ungefär 10 min. Skala potatis och dela i mindre bitar. Gör små broccoli buketter och ha i dessa med potatisen. Detta ska koka i ungefär 10 min tills potatisen mjuknat.


 


4. Nu är soppan snart klar. Häll i lite vitpepper, en del örtsalt (vanligt salt går bra men örtsalt är godast) och lite cayenne. Smaka av. Skär falukorven i ringar och dela sedan dessa till lagom bitar. Servera med knäckebröd! Super enkelt och smarigt!


Vill man så kan man såklart byta ut några av grönsakerna. Jag brukar ha palsternacka istället för kålrot ibland. Man kan även ha i en gul lök i början av soppan!

Av Sofia - 2 mars 2011 11:43

Vad är det som händer i det programmet egentligen?? Ja tycker mest det känns som elände och det känns inte alls lika kul som det varit åren innan. Visst folk gör bort sig på fyllan men mer än det är det inte. Jag har inte direkt någon favorit än. Ja tycker inte att någon av tjejerna är direkt roliga. Många av killarna är ju ritkigt söta. Jag gillar nog Martin, Simon, Niklas och Peter mest men ingen sån där etta favorit.


Tre stycken har gått ur huset redan, och ingen är utröstad. Tycker mer det är kul att se när folk blir nominerad och åker ut. Blir en annan sak då...


Ser ni på programmet och vilka gillar/ogillar ni?


Av Sofia - 2 mars 2011 11:33

F*n och skit säger jag bara! Idag är förkylningen ännu värre och har feber med!!! Ja ville verkligen inte bli sjuk. Jag blir aldirg frisk från mina förkylningar och på måndag måste ja va frisk för då ska ja till tandläkaren!! Satan i gatan!!!!

Av Sofia - 1 mars 2011 18:32

Nu har jag packat ner 3 bananlådor från köket. Helt otroligt hur mkt saker man har i köket! Säkert bara 1/3 det jag packat nu plus alla skafferi varor som sen också ska med!


Nu ska ja ställa mig och göra korvsoppa! Det är verkligen underbart gott och väldigt billigt! :) Behöver ni lite extra varm energi + lite pengar i plånboken, då är korvsoppa nåt för dig! Recept kommer sen :)

Ovido - Quiz & Flashcards