*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 14 mars 2011 11:51

Eller ja i alla fall min lägenhet!! Står saker överallt!! Ja har verkligen svårt för sån här röra. Min mamma har avrit här uppe och ställt massa saker och ja hittar snart inte mina egna saker. Detta har verkligen varit den jobbigaste flytten i mitt liv, och vi har inte ens flyttat än :)


Vi bara att det ska vara söndag så vi får nycklarna och kan börja flytta!!


Idag är vädret så där, inte kallt men jätte molnigt! Ja ska tvätta en massa idag plus att ja måste dammsuga, svabba. Iris spydde 8 ggr imorse, och nu verkar hon jätte nere. Först fick ja för mig att hon fått i sig råttgift, en granne på andra sidan har haft en katt som fått det. Men nu verkar hon ganska pigg och har ätit! Får bli en innedag för henne idag!


Påminner er att bli medlem på mitt forum här. Ett forum som passar precis alla, skriver mkt om mat, film, resor, tv och mycket annat! :)

Av Sofia - 14 mars 2011 11:46

Ja igår avslutades min tävling och resultatet kan ni se här! Jätte roligt att 7 stycken var med, det trodde ja inte! Kommer nog bli fler tävlingar som denna, men då ska dom såklart inte handla om mig :)


Vinnaren blev: Jessi!

Hon fick 12 av 8 rätt! Väldigt bra tycker jag, hon är också en av dom som följt min blogg längst så egentligen inte så konstigt. Jessi ska till sydafrika nu imorn tror ja så bad mig att lotta ut vinsten till någon av dom andra i tävlingen :)


Tack också till:

Vivi

Alexandra

Lina

Danne

Ann-Sofie

Cissi


Vem som kommer få hem vinsten får ni reda på senare idag :)

Av Sofia - 13 mars 2011 16:36

Men huvudvärk hela tiden så blir man definivt trött mycket fortare. Idag har vi varit nere och städat ut massa ur morfars hus. Känns tungt på nåt vis. Huset är slitet och gammalt men det bästa läget med underbar utsikt! Kommer sakna det huset väldigt mkt...  


Ikväll blir det nog bara att ta det lugnt, kommer bli mkt nu dessa veckor framöver så lite vila skadar nog inte!


Usch va hemskt allt är man läser om som händer i Japan, nu har det startat en vulkan upp i allt annat!

Av Sofia - 13 mars 2011 12:07

Sista dagen för min tävling idag, titta här i vänster spalt så hittar du den! Tror att det är 7 stycken just nu som gjort quizen :)


Trodde inte så många skulle vara med, så det var jätte kul men vill du testa lyckan så prova, ni har inget att förlora ;)

Av Sofia - 13 mars 2011 11:46

Ja då var det bara en vecka kvar tills vi får nyckeln till huset. Ska och hämta den på lördag :) Gud va det gått fort alltså!! Ska bli så roligt :)


Idag ska ja packa lite lådor och tror det blir en promenix med bror också! Känner att ja behöver komma ut lite i luften idag. Vädrigt är molnigt men inte alls så kallt!


Tyckte ni nu att rätt låt vann igår, eller vem borde ha vunnit??

Av Sofia - 12 mars 2011 22:36

Ja va ska man säga, han regerade både i Europa och i våra svenska hjärtan!!! Ja röstade på Swingfly 4 ggr men det stod mellan dom Erik och Danny. Ja tror han kan ha en bra chans sen i Tyskland!!


Så GRATTIS till Erik och låten Popular!


Bild från Aftonbladet

Av Sofia - 12 mars 2011 18:29

Denna är startordningen i Globen, ska bli riktigt spännande. Tycker att det är många bra låtar så har lite svårt att bestämma mig vem ja ska heja på!


Danny Saucedo - In The Club
Jag gillar verkligen Danny, låten är fart i och han har en himla charmig personlighet. Dansen är bara ett stort +!


Swingfly - Me And My Drum

Jag tycker evrkligen att det skulle vara kul att skicka iväg Swingfly för något sånt här har vi inte sett innan i någon schlager. Rolig låt med som får en att vilja släppa loss ;)


Sanna Nielsen - I'm In Love

Helt okej låt. Jag gillar Sanna, hon är otroligt söt men känns som många liknande har skcikats iväg men de har aldrig vunnit.


Brolle - 7 Days And 7 Nights

En av de dåligaste låtarna ikväll. Känns som att Brolles stil försvinner lite i denna låten. Men ja diggar verkligen honom! Synd att det inte avr en bättre låt.


Eric Saade - Popular

Jag tycker verkligen om denna låten och Saade är otroligt söt! En låt man inte kan låta bli att sjunga med i.


The Playtones - The King

Dom vinner ju aldrig men ja gillar dom och låten men inte i en schlager tävlingen!


Linda Bengtzing - E det fel på mej

Alltså låten är okej och hon ser mer ut som PH än Bentzning tycker ja. Stövlarna, skrikig färg och klänning är ju precis som PH i Det gör ont! Ja hoppas inte att hon går vidare!


Nicke Borg - Leaving Home

Jätte fin låt verkligen. Har fått den på hjärnan! Men tyvärr tycker ja inte att den passar in i en schlager tävling.


The Moniker - Oh My God!

Ska vi verkligen skicka iväg en Di Leva wannabe till Tyskland? Nej tack. Låten ä'r ganska skön men förhoppningsvis kommer den inte längre än Globen.


Sara Varga - Spring för livet

Låten är super fin och Sara är verkligen otroligt söt hon med. Men den e på tok för tråkig även om den har ett bra budskap.


Vem hejar ni på??


    Av Sofia - 11 mars 2011 21:30

    Frank & Charlotte- Vad ska ja säga?? Ja älskar ju dom men ja tycker verkligen att dom va grymma ikvälL!


    Tina & Tobias- Var kanske inte 10 poängare ikväll men ändå väldigt bra. Ja gillar verkligen Tina, hon känns så äkta!


    Jessica & Lotus- Heter han Lotus?? :) Hon va ganska duktig ikväll men ja hejar ändå inte henne till final. Ja har redan bestämt mig och ja vet inte varför!


    Alexander & Malin- Sämst ikväll. Danserna kändes lite halvt hjärtlösa och salsan gick mest ut på att jokka mot varandra. Tror kanske han åker ikväll...


    Vad tror ni?

    Presentation


    Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

    Omröstning

    Hur gammal är du?
     10-15
     15-20
     20-25
     25-30
     30 eller äldre

    Tidigare år

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    Sök i bloggen


    Skapa flashcards