*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 21 mars 2011 13:47

Jag tycker verkligen att Michael Jackson var en otroligt bra artist! Han gav verkligen allt av sig själv när han gjorde musik. Jag har gabska nyligen sett This is it och den var otroligt bra. Det kändes verkligen som om att den visade hans riktiga jag och hur noga han var att allt skulle se rätt ut och hur allt skulle vara perfekt! Han lämnade inget åt slumpen! Jag tycker alltid att man känner så mkt när man hör hans musik, en låt kan göra en otroligt glad medans vissa låtar gör en ledsen!


Vad tycker ni om Michael Jackson?? Har ni sett This is it?? En otrolig sak som ja märkte under film var att ja hade hela tiden trott att This is it, alltså orden This is it, handlade om att detta var det sista han skulle göra men det handlade ju om hans oro för var världen är på väg.. Att vi måste förändra saker nu, för det är snart försent!


 


Av Sofia - 21 mars 2011 13:07

Längta efter mina nya tv-kanaler, risken är att ja kommer sitta framför tv:n hela dagarna och inte göra annat :)


Animat planet gillar ja verkligen och även Discovery! :) Sedan finns ju dessa 4:ans filmkanaler också, ska bli spännande att se dom är något att ha!


Om du bara fick ha två kanaler att se på hemma, vilka skulle du välja då?? Jag tror jag skulle välja 3:an och 5:an :)


Dessa kanaler kommer vi nu att ha :)

HD-kanaler



Svenska kanaler



Sport



Film och underhållning



Nyheter



Natur och vetenskap



Barn



Resor och äventyr



Musik

Av Sofia - 21 mars 2011 12:51

Det jobbigt med att sälja på Tradera är att man måste skicka iväg allt :) Nu har ja packat in allt och det blev 11 paket! Så blir att åka och posta dom om några timmar.


För övrigt så har ja tagit ner alla gardiner idag, gud va tomt det blir alltså! Allt ska tvättas inför flytten.. Det ekar inne i vardagsrummet, utan saker på väggarna.. känns lite sorgligt på något vis när det är så här tomt, det känns inte som hemma då! Men men, det ska snart bli ordning på! :)


Vad gör ni idag & vad har ni för väder?? Här är det molnigt och ganska rått i luften!

Av Sofia - 21 mars 2011 11:21

Haha ja det är faktiskt sant! Inatt drömde jag om Charlie Sheen, på sista tiden har man ju kunnat läsa FÖR mycket om Sheen och hans vilda bravader och jag har alltid älskat 2 1/2 män så ja har följt nyheterna bra. Det senaste är ju att han fått sparken från serien och det tycker ja skulle vara väldigt synd. De kan ju inte bara byta ut han utan vidare men samtidigt förstår jag dom. Kan inte vara kul att jobba med någon som alltid kommer sent, är full och går på droger. Jag skulle med tröttna!


I alla fall så drömde jag att ja skällde på honom att han inte längre skulle vara i serien. Det slutade med att han ringde Chuck Lorre och bad om ursäkt, allt tack vare lilla mig  

Av Sofia - 21 mars 2011 10:31

Alltid ska något krångla! Varje gång som vi flyttat så är det alltid något som ska krångla eller gå fel. Igår när vi skulle hämta släpet så ville inte bilen starta, då var det startspärren som gått igång. Så typiskt! Idag skulle jag ringa och boka att de ska komma och installera Canal Digital och då har de skickat avi:n för paranbolen till vår nya adress, och där finns ingen brevlåda!! Åhhh... så nu måste ja hoppas att de släpper iväg paketet till min sambo utan att bråka om avi lapp!


Typiskt, typiskt, typiskt!

Av Sofia - 20 mars 2011 21:32

Nu ska ja strax hoppa i säng, är ganska trött efter idag!! Längtar så mkt till helgen :)


Katter och hundar här har varit lite oroliga idag, kanske inte så konstigt när inget står som det ska. Katternas klätterträd är i alla fall på samma plats så där sover dom gott!


Hörs imorn kära vänner! Natti natti

Av Sofia - 20 mars 2011 16:00

Idag har vi äntligen börjat köra saker till huset, känns väldigt kul att det kommit igång! Först körde vi två fulla bilar, sedan en bil 2 gånger med släp. Så nu finns inte så jätte mkt kvar här men det är fortfarande en del :) Nu är ja helt slut, ska snart och hämta mamma i hamburgsund.


Blev väldigt förvånad över min kamera på Tradera. Köpte den för typ 2 år sedan, också då på Tradera för 520 kr och fick nu 830 kr för den, skita bra   


Förresten så vill ja skriva något om körslaget igår, jag tyckte alla var duktiga! Ja fick ingen så där direkt favorit!Jag tyckte att Team Hanson hade en för tråkig låt, och Gabriels kör var ju helt fantastiska men han har ju mest erfarenhet också!


Såg ni? Vilka tyckte ni var bra/bäst?

Av Sofia - 19 mars 2011 18:12

Stod förut i affären och funderade på en sak... ska man köpa salt med eller utan jod?? Vet att lagom mängd jod kan vara bra för kroppen för det minskar risk för struma och cancer tror ja men ordet jod, låter inte bra! vad köper ni och varför?? Eller tar ni bara ett salt och funderar inte på det?


Skapa flashcards