*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under april 2011

Av Sofia - 6 april 2011 15:23

Gårdagens Bästa: Jag fick mycket mer timmar på jobbet 


Gårdagens Sämsta: Ingen tid i brevlådan för remiss till MR röntgen


Gårdagens Tanke: Undrar om jag kommer palla att vänta på tid för remissen, mr röntegn skrämmer mig som bara den, klaustrofobi är ingen höjdare i detta fallet!


Gårdagens Tv: Desperate Housewifes börjar bli långtråkigt! Såg även på Big B men det hände inte så mkt igår. Tyckte Katerina passade väldigt bra som lärare. Sonia sög men det var ganska väntat!


Gårdagens Mat: Igår blev det köttkorv och potatis med pepperrotsås, gud så gott åhh så mätt ja blev!


Gårdagens Nytta: Gjorde inte så mkt nytta igår, fixade lite filmer på asters.se och tvättade min första tvätt i huset :)


Gårdagens Blogg: Hmm... tänkte skriva om en blogg här varje gång ja gör en sån här, så idag får det bli Alexandras blogg, hon gör jätte fina header så behöver ni hjälp så be henne :)

Av Sofia - 6 april 2011 15:20

Jag förstår inte hur en människa, hur hårt man än kämpar kan vara värd 140.000 kr i månaden??! Hur fan går det till?? Vem bestämmer vad han ska ha lön? Borde inte folket rösta om vad han ska ha i lön, det är ju ändå våra pengar som han får in på bankkontot! Sånt gör mig så jädra arg, ja vet hur många som helst som jobbar mycket hårdare än honom och dom går knappt runt ekeonomiskt i månaden. Visst han reser en massa och är ifrån sin familj, men det har han ju valt själv! Tycker han skulle haft typ 60.000 kr MAX i månanden och sedan kunde resten av hans lön gått till nåt annat viktigt istället!! 


Dagens Lilla tanke...

Av Sofia - 6 april 2011 13:01

2014 får vi nya sedlar i Sverige och ja tycker faktiskt att det ska bli riktigt rolig att se dom. Lite förnyelse skadar ju aldrig :)


Dessa personerna kommer få stå på de nya sedlarna:


20 kr: författaren Astrid Lindgrenoch naturmotiv från Småland.

50 kr: sångaren Evert Taube och naturmotiv från Bohuslän

100 kr: skådespelerskan Greta Garbo och naturmotiv från Stockholm.

200 kr: regissören Ingmar Bergman och naturmotiv från Gotland.

500 kr: sångerskan Birgit Nilsson och naturmotiv från Skåne.

1 000 kr: diplomaten Dag Hammarskjöld och naturmotiv från Lappland.


Vad tror ni? Hade ni velat se någon annan på en sedel?


 


Av Sofia - 6 april 2011 12:32

Igår! Jag har fått mer jobb! Känns väldigt bra för behöver verkligen pengarna just nu... Jobbar ju bara varannan helg nu och nu kommer jag jobba nästan varje dag :) Blir nog ungefär 65% och det passar perfekt. Skulle inte vilja jobba 100% nu då ja inte vet hur det kommer bli med huvudet! Dagarna bli 13-18 och det är väldigt rba då hundarna inte kan vara själva längre än det.


Känns otroligt bra i alla fall, precis vad ja behöver, lite positiva nyheter! :)

Av Sofia - 6 april 2011 12:12

Ja är helt tokig i Påskmust, och har alltid varit! Och ja såklart samma med Julmust och den ska vara från Apotekarnas! Ja vet att det är hur onyttigt som helst för kroppen och för tänderna men det är ju så sjukt gott! Jag dricker inte Cola eller nån annan sötdricka men denna kan ja inte sluta dricka...


Vilken sötdricka är din favorit??


 

Av Sofia - 6 april 2011 11:54

I natt tror  ja inte att ja sovit 1 hel timme på rad, vaknade av massa olika saker. Först var det för varmt, sedan för kallt, sedan mådde ja illa av huvudvärken, sedan väckte katterna mig, det välte nåt ute på balkongen som gjorde att sedan hörde en massa ljud som säkert inte var där... SUCK! Önska verkligen ja var en sån som somnar om på 1 min... Fick ligga och vila länge idag annars funkar inte huvudet som det ska, nu är det lite bättre efter 3 alvedon!


Rehab för tablettmissbruk here I come!!  

Av Sofia - 5 april 2011 17:14

Shit vilket skit väder det är alltså! Regnet bara öser ner + att det blåser halv storm... Ja har varit och handlat hem lite mat och nu skulle ja helst inte vilja gå ut mer idag! Jag har en väldigt rolig sak att berätta sen, en sak som är bra för mig alltså :)


Men det kommer sen! Roligt att så många är med i Månadens Blogg hittills, tänk på att ni skriver er blogg så ja kan besöka tillbaka, redan två idag som missat :(

Av Sofia - 5 april 2011 13:12

För er som ser på BB så kanske ni läst i Aftonbladet att Vanessa påstår att hon inte vågar gå ut pga av hot hon fått från Gurkan. Jag tyckte ändå att Gurkan var en av dom som var snälla mot Vanessa och Sonia. Var gick det fel? Tycker synd om Vanessa, hon måste ha nåt allvarligt fel, kanske gjorde huset henne koko!!


Med risk för  att skriva en taskig sak nu men när ja skrev på mitt forum kom ja på en liten sak... Många säger ju (skämt nu) att killar bara tänker med en sak, Vanessa tog ju bort sin så inte så konstigt att hon har svårt att tänka, stackars lilla människa  


Ovido - Quiz & Flashcards