*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 2 februari 2011 12:58

Jag funderar alltid på allt skumt som pågår i världen och speciellt i Sverige. En sak som gör mig SÅÅÅÅ otroligt arg är alla dessa organisationer så samlar in pengar, ex Röda Korset, där mkt av pengarna går till deras chefer osv. Om jag ger en tia eller hundra eller vilken jädra summa som helst så vill ju jag att dom pengarna ska gå till det rätta ändamålet. Hur vet man vart man ska vända sig för att det ska bli så?


Exempel, om man tar vår statsminister Reinfeldt, han tjänar ju en ganska fet hacka i månaden. Jag vill inte ens tänka på det! Men är han verkligen värd den lönen? Visst han jobbar säkert häcken av sig men är man ändå värd så mkt pengar?? Han hade säkert klarat sig på hälften och om man hade halverat  alla politikernas löner då hade man kunnat lägga dessa miljoner på viktigare saker som vård eller skola.


Bara ännu en tanke... Det finns alltid någon som vinner på  det du förlorar. Varken det är skattepengar, spel eller nåt annat!

Av Sofia - 2 februari 2011 12:26

Så kommenterar jag dig och kollar in din blogg! Förstår inte hur typ 50 kan kolla bloggen och man får två kommenterar! Bättre om man kommenterar varandra så blir bägge två nöjda! :) Ibland kan det ju vara kul att bara få några ord feedback på det man skrivit eller på sina tankar man har!


Missa Inte Måndadens Blogg tävlingen jag har just nu! Den hittar ni här i vänster spalt!

Av Sofia - 2 februari 2011 12:15

ja ni får inte missa filmtävlingen vi har på Aster´s just nu. Priset är en filmbox med 5 super bra filmer från 2010. Ni kommer inte ångra er! Det enda ni behöver göra är att fylla i namn, namn och vad ni gillar för slags film!


Kolla in tävlingen här

Av Sofia - 2 februari 2011 12:12

Ja nytt huvud hade inte varit fel idag, vaknade med  halv migrän och mår illa som tusen. Vad var det för idiot som uppfann migrän egentligen, skulle vilja ta ett rejält snack med honom(för det måste ju ha varit en han)! Ska försöka få i mig lite fil och sedan tablett, ja som skulle ha storstädar dag idag!!


Av Sofia - 1 februari 2011 18:06

Minns att de skrev om Eunice Sanborn för inte så längesedan i någon artikel. Nu har hon dött, 114 år och 195 dagar gammal. Ja säger bara Herrejesus! Tänk att leva så länge... Då får man allt ha turen med sig in i det sista!


Artikel finns här

Av Sofia - 1 februari 2011 16:06

Min rädsla efter idag är att Eddie kommer att bli vildare och busigare med åren! Idag har han varit som en hel tok och bara busat hela dagen. Kanske tror han att det är okej eftersom det är hans födelsedag :)


Han har fått två gamla strumpor och 3 ben i present, han blev överlycklig! VOVVOV

Av Sofia - 1 februari 2011 15:46

Den rubriken lät kanske ganska taskig men det är inte jag menar. Jag tycker så synd om alla där ute som mårdåligt men jag mår dåligt av att läsa att alla andra mår dåligt. Tycker det är tragiskt att så många mår dåligt och inte ens försöker förändra sitt liv, känns som många redan gett upp på nåt vis. Kan inte alla börja vara lite tacksamma för den chansen man fått att leva?! Tänk av alla sperimer och ägg så var det just du som belv till. Det är ändå ganskla bra kämpat! Det finns dom personerna som ligger dödssjuka och inte ens har en chans...


Jag förstår verkligen alla som mår dåligt, det är inte det men det känns som att många bara mår dåligt för att andra gör det!

Av Sofia - 1 februari 2011 15:41

Ja för er som gillar katter så har ja en sida jag tycker att ni ska besöka. Jag är ordförande i en förening som hjälper hemlösa katter till ett liv från gatan. Vi hjälper personer som tagit hand om en hemlös katt med pengar till kastreringar och veterinären.


Så om ni har en slant över och vill hjälpa oss så kolla in denna sidan Billyhittekatt.se


Vi tar emot allt från 20 kr och uppåt. Deflesta har 20 kr över i månaden, kika in :)

Ovido - Quiz & Flashcards