*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 3 februari 2011 00:04

Min största dröm ahr alltid varit att bli författare. Jag hoppas och tror att jag är duktig på det. På ett sätt tror jag att jag är menad för det, jag ve inte varför men det bara känns så. Jag har haft en bok på gång med ett förlag men de tycker att boken är lite för "vågad" för en första bok. Så jag skickade i alla fall in ett annan ska som jag skrivit i förkortning och nu vill de kanske publicera det!!!!


Problemet är att jag idag måste börja från sida 1, och att de vill ha det inom en ganska snar framtid men visst fan kan jag kalara det? Jag har alltid hållt allt hemlig som jag skriver och det komemr jag fortsätta med ett bra tag. Ville bara skriva av mig detta så i en framtid kanske ni får följa en författares blogg  

Av Sofia - 2 februari 2011 22:20

Att vara eller inte vara? Ibland är verkligen de engelska uttryck så mycket starkare än våra svenska. Alla vi människor som lever har en egen vilja att tänka och att vara. Oavsett vad du är utsatt för i livet så har du alltid dina egna drömmar och känslor, varken dom är dåliga eller bra. Ibland tror ja att vi glömmer varför vi blev människor, många av oss borde nog ha blivit något annat...


Varje dag läser jag Aftonbladet på nätet. Jag tror att många gör det precis som jag. Och det är inte många gånger som jag kommer ifrån den tidningen glad. Jag blir alltid arg för jag blir så frusterad av alla orättvisor och alla människor som får fortsätta leva trots att de skadar människor så de aldrig mer kan leva normala liv eller kanske kan de inte leva alls. Varför ska såna människor få en chans?? Vem ska egentligen bestämma vem som har rätt och vem som har fel?? Frågan kommer nog alltid att komma upp. Vissa människor tror jag inte kan bli friska. Visst det finns många som gör brott men ofta har de otroliga tuffa liv i bakfickan och de är värda en andra chans men de som skadar barn, gamla och djur? Det är så otroligt att vi inte har strängare straff för  barn/djur i detta landet. Vuxna människor kan i alla fall prata för sig men de som inte kan det då? Vad fan ska hända med dom? Vem ska bry sig om dom när dom inte mår bra, är rädda eller när de inte kan vara sig själva??


Fan va arg det gör mig, när fan ska sån här skit ta slut??!

Av Sofia - 2 februari 2011 20:04

Ja nu är det dags att rösta på Månadens Blogg för första gången! Jag får ta hjälp av tre vänner som fick sätta 2,4 och 6 poäng på de tre bloggarna de tyckte var bäst och dessa tre blev det:


Regler för tävlingen:

* Man måste ha en godkänd bloggadress för att få rösta, alltså man måste ange sin blogg (gör man inte det tas rösten bort)

* Man får rösta på sin egna blogg och alla får rösta 1 gång

* Man får lov att göra "ragga" röster i sin egna blogg

* Skriv numret på den bloggen du röstar på i inlägget

* Den som vinner får sitt namn här i vänster spalt i en vecka (plus att ja ska försöka få in bild)

* Tävlingen avslutas lördag kl 20 (egentligen fredag men ja är inte hemma då så ni får en dag extra på er att rösta)


Så kom igen och rösta nu!!


1. Danne

Motivering: Äntligen en kille som ställer upp med en bra blogg och trevlig innehåll!

 

2. Vivi

Motivering: En jätte fin blogg som man blir glad av att läsa! Mixat innehåll om det mesta för de flesta!

 


3. Cissi

Motivering: Fin blogg med innehåll som känns ärlig och bra uppdateringar!

 


4. Johanna

Motivering: En blogg med väldigt blandat innehåll och mycket bilder!

 


Av Sofia - 2 februari 2011 19:07

Ja nu är det bara 51 dagar kvar tills vi får nyckel till nya huset, det kan hända att vi får den innan men inget bestämt, men den 25:e ska vi få den :) LÄNGTAR IHJÄL MIG!


Kan inte tiden bara gå lite fortare... längtar så till vår och sommar med! Denna sommaren ska bli den bästa ja haft på länge har ja bestämt, det är fan dags att få en bra sommar utan en massa skit och tjafs!

Av Sofia - 2 februari 2011 19:01

Nu har mina tre vänner kikat igenom vilka bloggar de gillar mest! De tycker att det är väldigt svårt men de har en favorit var så vi ska nog lyckas... Dock är det några som inte länkat ännu till min blogg och de bloggarna får inte va med, så nu har ni 1 h på er innan tiden gått ut. Det finns en blogg som inte länkat som de gillar så ni kan fortfarande ha chansen! :)

Av Sofia - 2 februari 2011 16:23

Visst kan en liten små sak ibland göra en extra lycklig, i alla fall för en dag. Idag kommer mina hörlurar som kommit på posten göra mig glad (hoppas jag)! Har inte kunnat använda Skype på länge nu, ska bli skönt att komma igång med det igen..


Ibland behövs inte mkt för man ska bli lite extra glad  

Av Sofia - 2 februari 2011 14:26

Fick precis ett reklamblad till min mail på hundkläder! Tycker verkligen att det super gulligt men självklart måste hunden gilla det med. Min Eddie är inte alls mkt för kläder men Nova tycker att det är roligt! När Sverige var i OS-final i hockey så köpte jag denna till henne, den har vi bara på oss när Sverige är som bäst :) Söt va?


Av Sofia - 2 februari 2011 14:19

Varje dag nu har jag börjat dricka ett eller två glas med tranbärsjuice. Det är otroligt gott och uppfriskande. Ett glas innehåller alla c-vitaminer du behöver för en dag! Så blir du lätt förkyld, börja med tranbär. Jag är nästan aldrig sjuk! Ica har en god juice som kostar runt 18 kr för en liter, tranbärsjuice är inte direkt billig juice men det hjälper. Även de gånger som ja haft urinvägsinfektion så dricker jag tranbär och blir frisk utan pencillin!


Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards