*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 3 februari 2011 19:11

Ja eftersom ingen av er räddade mig och skrev att det är värsta synden med morotskaka så håller ja just nu på och bakar det :) Det e erat fel alltihopa! ;) Ibland är det så jädra skönt att skylla ifrån sig på andra, dock känner mitt samvete att det kommer att fungera mindre bra just i detta fallet!  

Av Sofia - 3 februari 2011 14:22

Jag försöker ju verkligen att gå ner i vikt, motion mässigt är ja inte på topp men jag tycker verkligen att jag förändrat mina matvanor! Jag har inte köpt godis än, i år :) Dock har ja ätit några chips på fre el lördags kvällen! I alla fall så är jag något TOK sugen på morotskaka, ja vet att det är emot all viktnergång som går men skulle någon bit skada så mkt? :) Kan inte sluta tänka på morotskaka!!!! HJÄLP!!

 

Av Sofia - 3 februari 2011 13:58

Igår på kvällen när vi skulle lägga oss så sprang Eddie under sängen i gästrummet, han ville alltså inte sova! Eftersom mitt tålamod inte är det bästa när ja har huvudvärk så tänkte smarta jag att ja ger ett ben till han så kommer han fram. Visst, det gjorde han med! Han fick benet och jag skulle bära in han i sovrummet, när jag skulle sätta ner han tar han sats mot min kropp och hoppar!! Så hans ena tass river mig i ansiktet, 5 mm från ögat och den andra tassen går över magen. Ansikte var jätte svullet men det är nästan helt borta idag, magen blev inte lika lyckat. Han fastnade i hålet vid navel piercingen och nu är det blodigt och rött!! :(


Fattar inte ens varför ja har piercing, det är tack vare mamma. Hon som avskyr piercingar!! Men när hon fyllde 40 så fick hon får sig att hon skulle ta hål i naveln helt plötsligt. Jag pkte med sedan tvingade hon mig nästan :) Haha na tvinga gjorde hon inte men hon sa att ja var en fegis och att hon skulle betala, så ja gjorde det! Jag gillar den verkligen, skulle aldrig våga göra om det idag då ja e livrädd för nålar!! Men just idag ångrar jag den lite, fan va ont det gör! Kunde inte sova på magen inatt ens!! :(

Av Sofia - 3 februari 2011 13:08

På min tidigare blogg hade jag en sak som heter 3:an, det är en typ av "blogglek" där man fyller i massa frågor och 3  svar! Jag tänkte försöka köra igång den igen för det är alltid så kul att läsa svaren på de bloggar man följer, man ska skicka vidare till 3 personer när man själv gjort den!


1. Säg 3 saker du gillar med dig själv

Jag är väldigt kreativ, bryr mig alltid om andra, envis som en åsna :)


2. Säg 3 saker du inte gillar med dig själv

Jag hatar mitt dåligt tålamod, att jag har svårt att glömma saker, dåligt minne. De där två sista sakerna är helt två olika. Dåligt minne menar jag typ när ja ska handla på affären och vet inte varför jag gick dit


3. Säg 3 saker som ingen vet om dig

Fan va svårt, det finns ju alltid nån som vet! :) En av mina stora drömmar är att adoptera, jag hatar fötter och för några år sedan fick ja en sån kraftig hjärnskakning att ja förlora smak och lukt. Lukten har bara kommit tillbaka 30% och smaken ca 70%


4. Säg 3 personer som betytt mycket för dig

Min mamma, min bror och morfar <3


5. Säg 3 saker du önskat att du inte varit med om

Att min lillebror dog, hjärnskakningen, och att morfar fick cancer


6. Säg 3 av de bästa sakerna som hänt dig

Mina djur men dom är 8 stycken :)


7. Säg 3 färger som du gillar bäst

Svart, rosa och gul


8. Säg 3 saker(inte personer)du inte kan leva utan

Min dator kommer först, sedan min säng och sist min mobil


9. Säg 3 personer som dött som du skulle vilja träffa igen

Min morfar kommer först, sedan min farmor och sedan skulle det inte ha skadat att möta Elvis Presley ;)


10. Skicka vidare den här till 3 personer

Jag skickar denna vidare till Sandra, Danne och Johanna :)

Av Sofia - 3 februari 2011 12:56

Jippie, gud som ja längtat! Imorn ska jag & min bror åka till mamma i Gbg och sova över hos henne. Ska bli så jädra kul, vi ska gå ut och äta och bara ha det bra :) Egentligen skulle vi åkt för några helger sen men då var mamma tvungen att åka hem så nu har ja vänntat länge! :)

Av Sofia - 3 februari 2011 12:38

Tycker inte ni att det händer ovanligt mykcet i världen just nu??! Det är hemska saker på gång överallt och det finns inget bra att läsa i tidningarna alls. Jag är väldigt glad som bor på ett sånt här ställe som jag bor på, här händer det inte mkt och det är ja väldigt glad för! Jag tycker inte alls om storstäder, det är bara inte min grej!


Vad tycker ni om bäst, storstäder eller mindre orter att bo på?

Av Sofia - 3 februari 2011 12:19

För er som gillar lite dramatiska filmer där man får fundera lite ska jag rekommendera Black Swan. Lite av en thriller/drama med otroligt bra skådespel och en unik handling. Betyg ****


Läs mer om filmen här


Av Sofia - 3 februari 2011 12:16

Nej nu är det 3 dagen jag vaklnar med huvudvärk, det gör mig så rädd att visdomstanden ska ploppa  ut igen för då hoppar jag nog från bron!! Är så trött på dessa jävla tänder. Ursäkta mitt språk idag men denna dagen började verkligen mindre bra!!

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards