*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 9 februari 2011 13:26

Idag har ja varit duktig och gjort lunch till min bror. Lorv och stroganoff blev det men ja själv fick inte äta för sån mat strider mot min viktnergång :) Sedan hämtade ja upp lite kort från mormor och morfar som ja ska ha hämtat hur länge som helst men det har inte blivit av, trots att ja varit där 100 ggr!


Varför får man aldrig tummen ur att göra saker direkt när man kan?! Människa är en knasig figur!

Av Sofia - 8 februari 2011 22:15

Då var programmet slut för idag och jag tyckte att det var sådär. Var inte lika känsloladdat idag och Panos hade svårt att hitta vem som behövde pengarna mest. Känns som det måste finnas tusen olika organisationer i Göteborg som behöver hjälp men han hittade inte riktigt rätt! otroligt att så många människor i Sverige 2011 bor ute, det är helt sjukt!


Hoppas på att programmet blir bättre nästa gång!

Av Sofia - 8 februari 2011 18:57

Hur kan man bli så här trött utan att egentligen göra nåt? Jo det ska ja svara på. pga av en visdomstand så har man huvudvörk hela dagen och det tröttar ut en som bara den!! SUCK!! Den 7 mars ska ja till tandläkaren och då ska dessa jävla tänder få sin domar, men ja kommer ALDRIG våga dra ut dom så ja hoppas han säger att det ger sig :)


Snart ska ja göra kassler röra i torilla bröd, efter det ska ja göra absolut inget! Eller jo ja ska se ska på Den hemlige miljonären! Någon annan som sett detta? Ikväll är det bikini kungen Panos som ska vara med. Det blir nog väldigt bra!!

Av Sofia - 8 februari 2011 15:38

Ja nu har jag äntligen fixat till lite nya filmer på Aster´s, gud så seg ja är ibland :) För er som ville läsa om nya filmen Due Date så kan ni göra det här!


Här har ni Veckans Filmer för vecka 5:


*Veckans Nykomling - Faster

Spännande action rulle med The Rock som bjuder på det mesta som en bra action film innehåller!

Läs mer om filmen på här

Med bl.a Med bl.a: The Rock, Billy Bob Thornton

*Veckans Gamling - Awake*

Denna filmen ska man absolut inte se innan man ska opereras. Spännande rysare som kommer skrämma upp dig en del!

Läs mer om filmen på här

Med bl.a Jessica Alba, Hayden Christensen, Lena Olin



Av Sofia - 8 februari 2011 13:12

Ja min rensning började ju för några dagar sedan på Facebook, rensade från över 300 vänner till 120. Det kändes helt befriande, vad fan ska ja med folk där till som ja aldrig ens pratar med! Sedan i lördags när ja fick en ny mobil så började ja fundera över att göra samma saker där, och det gjorde jag! Hade typ 300 nummer och nu har jag nog max 50 stycken!!! Visst tog ja bort personer som ja kanske vill kontakta någon gång men då får ja väl leta upp deras nummer, ser ingen anledning att ha dom på mobilen just nu! Idag har jag rensat min Msn lista och har typ 30 vänner kvar :) Bara dom ja verkligen pratar med eller tycker om, resten försvann!


Fan va gött det känns, ångrar inte en sekund! Alla borde göra en rensning ibland! :)

Av Sofia - 8 februari 2011 12:56

För ganska längesen så hörde jag ett program på Rix MorgonSol som handlade om hurvida sig det är onormalt att inte vilja ha barn när man är kvinna eller man. De hade haft någon undersökning som visade att 40% tyckte att det är okej när män inte vill ha barn och att typ någonstans under 10% tyckte det var okej när kvinnor inte vill ha barn. Men vad fasen är skillnaden? Varför är man mer onormal när man är kvinna om man inte vill ha barn?!


Ja vill jätte gärna ha barn, men ja har valt att vänta. Visst hade jag kunnat ta hand om ett barn men ja har inte velat. Vissa människor är inte gjorda för  att ha barn tror ja och då är det väl bra att de inte skaffar. Finns så otroligt många där ute som inte borde ha skaffat barn överhuvudtaget!!


Ja tycker det är modigt att säga att man inte vill ha barn om man inte vill det, många skaffar ju bara för att alla andra gör det. Ett barn tycker ja är något man ska vänta på tills man är 100% mogen och redo för det!


Dagens lilla tanke...

Av Sofia - 8 februari 2011 12:37

Ja frågan som de flesta bloggare frågar sig är nog vad deras läsare vill läsa. Ja tycker att ja skriver väldigt blandat men kanske tycker ni om att läsa om något mer speciellt som ex. film, tv, nyheter, mat, spara-tips eller något annat?


Kom gärna med förslag vad ni vill läsa :)

Av Sofia - 8 februari 2011 11:58

Idag har ja en massa saker som ja måste göra och ja har inte tänkt att ligga på latsidan! När solen är framme får man mycket mer enenrgi tycker jag!


Ja har redan dammsugit, bäddat rent i sängarna, vädrat täckena, diskat! Senare ska ja fixa med hemsida, svabba, tvätta, göra rent kattlådor :)

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards