*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 25 januari 2011 23:13

att hoppa i säng :) Kan inte påstå att ja e särskilt trött eftersom ja sov 3 timmar mitt på dagen idag men ja ska lägga mig och kolla tv. Lilla Wilda har ont i sin lilla magen och ligger helt blixt stilla i min säng så får nog sova i andra delen av dubbelsängen inatt. Tycker så synd om henne, vill förklara att det är för hennes bästa men det är inte lätt när det kommer till djur.


Hoppas att både hon och ja ska va piggare imorgon! Sov gott alla! :)

Av Sofia - 25 januari 2011 22:34

Ja matchen mellan Sverige-Danmark gick inte så jätte bra. I vissa stunder jobbade svenskarna på bra men det var en del små missar som gjorde att Danmark kunde lägga en del snabba mål. Väldigt synd tycker jag, för det hade känts jädrigt bra att vinna emot dom! Dock måste ja säga att Danmark verkligen är ett bra lag och är det någon man ska förlora mot så e det nog dom!

Av Sofia - 25 januari 2011 18:54

Känns ganska bra ändå :) Innan hade jag ju en annan blogg men denna känns som den bästa ja testat hittills och här blir ja nog kvar!


Nu ska ja göra mat, sedan se handbollen! Ni får hålla alla tummarna ni kan för Sverige ikväll! Ja ska då ta ett glas vin till maten och tända ljus och fira att det är mitt 1000:de inlägg  

Av Sofia - 25 januari 2011 17:45

Nu är det nog tredje inlägget jag gör om min avsky till Facebook! Jag började med att "rensa" min vänlista eller ja s.k vänner. Bara för att slippa vissa som ja inte ens fattar varför jag har. Jag blir alltid på något sätt uppstressad av Facebook, vet inte varför. Alla som får barn och älskar sina barn/män, allt ledsamt som händer, idioter som lägger upp en massa bilder på saker jag inte ens vill se: Ändå tittar ja!


Jag har alltid haft en viss avsky till korkade männsikor, det låter kanske lite taskigt och det e det nog med men ja tål bara inte folk som inte vill lära sig eller som skiter i vilket. Deras dumhet går ofta överstyr! Såna här folk finns det gott om på Facebook kan ja lova!!


Ja pratade med en tjej jag känner ifrån Stockholm, hennes styvbror hade försökt ta livet av sig pga av alla mobbning som alla höll på med mot han via FB. Det e ju fan sjukt!! Hur kommer man ens på tanken att mobba någon överhuvudtaget och sedan via FB?!


Världen är på väg till en sjuk överteknologisk tid där man kanske snart måste sätta foten och säga NEJ, ja vill inte vara med längre!


En liten tanke kring FB, tycker det är synd att det är så här för ja har en del vänner där som ja inte pratar med annars som bor världen över. Visst ja kan prata med dom via msn men det blir inte fullt samma sak. Får se hur jag gör, kanske säger jag upp det jädra kontot!

Av Sofia - 25 januari 2011 17:20

Mitt tålamod är det kortaste som jag någonsin varit med om... Ja har aldrig varit så här känslig som jag är nu. Ja blir arg för minsta lilla och stör mig på saker som ja egentligen i vanliga fall inte ens hade brytt mig om. Förstår inte riktigt varför mitt tålamod går i vågor?! ibland går det dåliga tålamodet ut över folk som inte alls har med det arga att göra egentligen... Undrar om det finns något man kan göra för att göra det starkare eller lite bättre? Ja har ju försökt ändra livsstil nu med mer motion och bättre mat.


Finns det mer man kan göra? Någon som vet nåt bra tips?

Av Sofia - 25 januari 2011 17:09

Tv3

20:00 The mentalist
21:00 Sommar i Sverige
22:00 Grannfejden


Kanal 4

19:30 Halv åtta hos mig
20:00 Handboll


Kanal 5
20:00 Sofias änglar
21:00 Den hemlige miljonären
22:00 Cougar town


Det är så typiskt att det går en massa program jag vill se samtidigt som handbollen. Jag får nog ta och zappa mellan 4:an och 5:an ikväll :)

    Av Sofia - 25 januari 2011 17:04

    Ja idag har ja vrit två vändor hos veterinären. Första gången hade jag med Wilda och Elvis. Jag var väldigt orolig för att något skulle vara fel med Elvis lungor eller luftvägar men hjärta och lungor lät jätte fina tyckte veterinären!! :) Dock sa han att Elvis tillfälliga hosta kan ja luftrören men det är inget man gör nåt åt om inte katten har stora problem, så det känns väldigt skönt. Elvis var väldigt duktig inne hos veterinären men i bilen gick det inte lika bra. Han skrek så mkt att ja fick migrän och fick gå och lägga mig när ja kom hem.


    Andra vändan hämtade jag Wilda. Hon va så groggy min lilla älskling. Hon är redan så rädd för allt och nu kommer nog delar av det komma tillbaka. Hon har bara suttit i en fälla innan och det är ingen höjdare alls för en katt. Hon går runt lite i lägenheten nu men mår fortfarande ungefär som en bakfull skulle ja tro. Men på det hela stora gick dagen väldigt bra,


    LYCKA!  

    Av Sofia - 24 januari 2011 22:58

    Ja här har ni vinnarna av Guldbaggarna! Väldigt många bra som vann, de jag höll mest på var Pernilla August och Joel Kinnaman, han e ju så grymt snygg den mannen!


    Film: Sebbe

    Regi: Pernilla August för Svinalängorna

    Huvudroll: Alicia Vikander för Till det som är vackert

    Huvudroll: Joel Kinnaman för Snabba cash

    Biroll: Outi Mäenpää för Svinalängorna

    Biroll: Peter Dalle för Himlen är oskyldigt blå

    Foto: Aril Wretblad för Snabba cash

    Manus: Lisa Langseth för Till det som är vackert

    Dokumentär; Ångrarna av Marcus Lindeen

    Kortfilm: Tussilago av Jonas Odell

    Utländsk film: Miraklet i Lourdes

    Hedersbaggar för särskilda insatser:

    Ljud till Sound of noise

    Klippning till Åsa Mossberg för Svinalängorna

    Casting Jeanette Klintberg för Snabba cash


    Mer om Galan kommer upp på Aster´s imorgon!

     

    Ovido - Quiz & Flashcards