*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Funderar över Facebook

Av Sofia - 25 januari 2011 17:45

Nu är det nog tredje inlägget jag gör om min avsky till Facebook! Jag började med att "rensa" min vänlista eller ja s.k vänner. Bara för att slippa vissa som ja inte ens fattar varför jag har. Jag blir alltid på något sätt uppstressad av Facebook, vet inte varför. Alla som får barn och älskar sina barn/män, allt ledsamt som händer, idioter som lägger upp en massa bilder på saker jag inte ens vill se: Ändå tittar ja!


Jag har alltid haft en viss avsky till korkade männsikor, det låter kanske lite taskigt och det e det nog med men ja tål bara inte folk som inte vill lära sig eller som skiter i vilket. Deras dumhet går ofta överstyr! Såna här folk finns det gott om på Facebook kan ja lova!!


Ja pratade med en tjej jag känner ifrån Stockholm, hennes styvbror hade försökt ta livet av sig pga av alla mobbning som alla höll på med mot han via FB. Det e ju fan sjukt!! Hur kommer man ens på tanken att mobba någon överhuvudtaget och sedan via FB?!


Världen är på väg till en sjuk överteknologisk tid där man kanske snart måste sätta foten och säga NEJ, ja vill inte vara med längre!


En liten tanke kring FB, tycker det är synd att det är så här för ja har en del vänner där som ja inte pratar med annars som bor världen över. Visst ja kan prata med dom via msn men det blir inte fullt samma sak. Får se hur jag gör, kanske säger jag upp det jädra kontot!

 
 
Emelie

Emelie

25 januari 2011 18:03

Tack så mkt :)

http://frumagnusson.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

25 januari 2011 21:57

Tack för inlägget i min blogg ang just Fb!
Ett tips är ju faktiskt att radera alla vänner utom just dina utlands vänner!
Man behöver ju faktiskt inte ha 350 sk.vänner
Så gjorde jag innan jag gick ur, raderade nästan alla, behöll bara 30-nånting, innan jag la ner hela kontot..
Jag känner mej otroligt lättad att slippa Fb och jag har inte saknat de ett endaste ögonblick faktiskt.
Nu kan jag tänka så här, lite elakt kanske men, vad är de för idioter som sitter vid Fb egentligen?? Har folk inget liv lr??

Låt de "mogna fram" och när tiden är inne kommer du enbart känna dej lättad!!!
Lycka till nu!:)

http://annaskrubbe.bloggplatsen.se

 
Cecilia

Cecilia

26 januari 2011 01:18

Jag rensar själv min Fb skitofta. Ibland kommer jag på att "nej men den vännen ville jag kanske ha kvar..." och ansöker igen osv. Det är svårt det där.
Jag tog för ett tag sen bort färgelandafolk som antagligen bara hade mig som vän för att kolla upp mig. Vi skrev aldrig till varandra eller så. Och vi pratar inte eller hejar när vi syns. Då är det ju ingen mening :S

Hoppas du sover gott!

http://www.ceciliadarling.se

 
J

J

26 januari 2011 08:11

Vad skönt att höra att det finns fler som tänker som jag! Jag började också så, raderade 190 "vänner" (det vill säga personer jag gick på samma dagis som eller personer jag ärligt talat inte bryr mig om = inte vänner). Jag behöll 35-40 personer som var släkt, vänner och sådana jag bryr mig om. Sedan gick det en tid och jag orkade inte verkligen se tusentals statusuppdateringar och foton så jag raderade mitt konto och jag kan jämföra det med att sluta röka - vilken frihet. Nu hör jag av mig per telefon till de som betyder något för mig och de som bryr sig om mig vet hur de får tag i mig.

Jag har varit utan ett par månader nu och det är helt underbart! :)

http://benenikors.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Skapa flashcards