*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 12 januari 2011 15:45

Nu har ja hört så mycket om alla färger som ska komma i vår att jag inte längre vet vad ja ska tro. Oliv och sand verkar vara färger som kommer mer och mer. Även turkost, lila, guld och olika färger av vit (creme,beige) och sedan en av de snyggaste färgerna ja vet när man är brun, citrongul :)


Vad tror ni om det? Nån färg ni passar extra bra i av dessa?


        

Av Sofia - 12 januari 2011 15:40

Ja det tycker jag verkligen att du ska göra. Jag har skänka 50 kr vardera till Rädda barnen och Plan. Ja har inte mycket pengar men 50 kr har jag. Pengar räddar liv!


Rädda barnen

Sms:a 50 för att skänka 50 kronor och skicka till 72950. För att skänka 200 kronor skriv BARN och skicka till 72950.


Plan

Sms:a HAITI till 72 910 så bidrar du med 50 kronor till Plans arbete i Haiti.

Av Sofia - 12 januari 2011 13:53

Igår kom min bror upp och skulle sova här, vi såg på film ganska länge men ja trodde ändå ja skulle komma upp i tid men stod inte upp förrän 13   Men nu är ja precis lika trött och huvudvärken är fortfarande inte helt över!


Funderar på vad ja ska göra idag... Ska skicka in en jobbansökan till kommun men sedan vet ja inte vad jag ska hitta på. Kanske gå och sova igen :) Haha, nej det ska ja absolut inte!


Glöm inte anmäla er till Veckans Blogg tävlingen!

Av Sofia - 11 januari 2011 23:38

För det första så hade jag förväntat mig att vi skulle kunna ha Telia (Tv, bredband och telefoni) i nya huset men det fungerar inte då masten ligger för långt bort. Nu kan vi inte ha alla tre på nåt bolaget och det är typ bara det området där vi ska bo som det är så för det ligger precis mellan två master!! Så typiskt att det blir otur med sånt, nu kan ja inte bestämma vad vi ska ha. Någon som vet om Viasat är bra att ha att göra med? Eller Canaldigital? SUCK!!


Plus att ja också måste välja ett nytt elbolg upp i allt!! Varför är elen så jädra dyr för!!

Av Sofia - 11 januari 2011 17:47

Vilken jävla (ursäkta svärord) vind det är ute!! Skulle bara gå en promenad med min bror och kommer hem med lår som är som isblock! Känns som att nån gör tusen nålar hela tiden, ni som bor inne i landet har aldrig känt såna här vindarna där kan ja lova! SATAN!! Ajaj..


Nu har i alla fall de första Veckans Blogg tävlings personerna anmält sig, så roligt!! Hoppas nu att det blir många många fler! Man har ju egentligen ingenting att förlora och en vinst eller bara en "final"plats kan ge fler besökare till er blogg och det e ju toppen bra!


Nej nu ska ja gå och lägga in låren på tining i micron  

Av Sofia - 11 januari 2011 13:51

Filmtävling på Aster´s - Vinn ett paket med 5 nya filmer från 2010 bl.a nya Twilight- Special Edition. Klicka här för att vara med


Fototävlingen- Info om denna hittar ni i inlägget under detta, här kan man vinna Magdalena Graaf´s bok


Veckans Blogg tävling - var med och tävla om att bli Veckans Blogg och bli länkade här i en hel vecka! :) Klicka här

Av Sofia - 11 januari 2011 13:30

Idag och igår har jag haft denna otroligt jobbigt huvudvärken som inte går över, brukar ha så här innan migrän men den verkar inte komma igång. Ja går spänd hela tiden för jag avskyr verkligen migrän! Jag vill bara att det ska vara imorgon och att huvudvärken ska ha gått över men så lätt ska ja nog inte få det...


Undrar om något någonsin kommer bli lätt?!

Av Sofia - 10 januari 2011 23:06

Ja nu kör vi igång en Veckans Blogg tävling igen! Det enda ni behöver göra är att länka till min blogg i eran blogg och säga att ni är med i tävlingen. Jag väljer ut 3 bloggar som sedan era vänner och bloggläsare kan rösta på! Superduper enkelt! Ni behöver såklart också skriva en kommentar här, att ni vill vara med och glöm inte kontrollera så att din blogg adress stämmer.


Vinnaren: Du får ha länk till din blogg hos mig i en vecka, länken kommer synas i ett eget fält i vänster spalt :) På onsdag kl 20 utser jag de tre bloggarna som man sedan kan rösta på! Lycka till!


OBS! Lägg bara kommentarer här om ni vill vara med i tävlingen!


PS. Ni som redan varit med en gång får gärna vara med igen, nu e det ju nytt år! :)

Ovido - Quiz & Flashcards