*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 4 januari 2011 18:29

Ja nu frågar jag er vad ni tycker för jag kan då inte bestämma mig. Min absoluta favorit serie är 2 1/2 män, jag ser den varje dag, nästan i alla fall, på tv. Jag gillar Charlie Sheen och hela resten av hans familj men jag har så svårt för allt han gör i övrigt. Han knarkar, han dricker i mängder, han är jämt med prostituerade och går ofta på strippklubb. Han slår och hotar sin fru (som för övrigt inte är så mycket bättre själv), han kan inte hålla tag i ett förhållande, jag orkar inte fortsätta skriva mer!! Men visst han är inte guds bästa barn och han mår troligen värst själv men jag gillar honom ändå. Han är en duktig skådis!


Vad säger ni, hiss eller diss?

 

Av Sofia - 4 januari 2011 18:08

Nu har ja suttit och filat på sidan nästan hela dagen.. Ja tycker att det blev ganska bra till slut, tycker ni det? www.asters.se :)


Nu vet ja inte riktigt vad ja ska göra... Ska se på Masterchef USA med Ramsey kl 19 men efter det får ja väl fortsätta med sidan el nåt :) Har egentligen massa att göra men ryggen börjar göra lite ont nu...

Av Sofia - 4 januari 2011 16:07

Tradera är verkligen ett bra ställe när man vill ha sålt lite saker man inte längre använder. Idag fick jag sålt en del kläder som ja nästan aldrig använder! Känner att ja måste börja rensa inför flytten och vi behöver lite extra pengar :)


Använder ni tradera nåt??

Av Sofia - 4 januari 2011 13:41

Trots att ja redan igår bröt på ett nyårlöfte, äta kvällsmacka, så känns det ändå ganska bra idag. Gick två långa promenderr igår och har INTE ätit nåt godis än, WOW, 3 hela dagar har ju ändå gått :)


Ska gå en lång promenix sen också. Känns riktigt skönt när man gjort det. Jag stod upp imorse för att kolla solförmörkelsen men jag såg då inget :( Var alldeles för mkt moln här tror ja. Molnen bara förstör!! Idag var det inte alls kallt heller men ganska rått ändå.


Nu ska ja fortsätta med mina hemside projekt! Har kollat arbetsförmedlingen idag också men däår fanns såklart inga jobb trots att jag kollar i 5 kommuner runt om. Helt hopplöst!

Av Sofia - 3 januari 2011 22:52

Ibland skulle jag verkligen vilja ge mig själv en stor fet smäll i baken!! Ja e så trött på att bara tycka negativt om allt att ja bestämt att sluta! Idag har varit en riktigt bra trots allt, har fått gjort en massa på Asters.se och sedan jobba med föreningshemsida! Imorn ska ja fortsätta att göra nytta...


Ungefär så här skulle det nog se ut, ja måste säga att ja e lite snyggare i verkligenheten ;)



Hörröni, imorn ska det vara solförmörkelse mellan kl 08.30-9.30 beräknar dom, det måste ja upp och kika på :)


Av Sofia - 3 januari 2011 17:13

Nu har jag äntligen fått klar halv hemsidan för billyhittekatt, känns skönt att man kan bocka av lite saker man ska göra även om den inte är helt klar. Idag slutade mitt vanliga schema på jobbet så nu ska ja bara jobba varannan helg. Känns jävligt tråkigt, vill helst hitta ett nytt jobb snart som gör att ja drar in lite mer pengar! Men i denna kommunen kryllar det inte direkt av jobb, letar såklart i kommunerna runt också men där finns det inte heller mkt att hänga i granen!!


Ja är jävligt trött i huvudet, det är bara lite för mkt just nu! Han som vi ska hyra huset av mailade och sa att kontraktet inte kommit fram och de ville veta om vi verkligen vill hyra. Det känns inte alls bra, skickade det i fredags och posten har väl inte gått förrän idag, ja hoppas VERKLIGEN att dom får det imorgon!!


Varför kan aldrig allt bara gå bra för mig?? SUCK SUCK SUCK!

Av Sofia - 3 januari 2011 12:03

Denna dagen började med att katterna välte upp och ner på huset, hundarna ville inte sova, Meya skulle ligga uppe på mitt ansikte och sova!! Detta resulterade i en min halv migrän som ja nu snällt får leva med. Ibland känns det som om att jag är med i en film som i Truman Show ni vet!! Dessutom mitt i allt verkar det som om att ja fått allergi av mitt nya sköljmedlet så nu har ja kli över nästan hela kroppen! SUCK!!


Idag ska ja försöka göra lite nytta med alla hemsidor ja har som projekt nu! Hoppas bara att ja orkar med detta huvudet!


Ser såå framemot ikväll.. då börjar mitt favorit program Spårlöst!!!

Av Sofia - 2 januari 2011 14:17

Hittade en sån där frågegrej vad man gjort osv 2010 så tänkte fylla i den, gör gärna ni detsamma :)


1. Det bästa som hände dig 2010?

Det var nog när vi var på Cypern, det var en välförtjänt semester!

 


2. Det värsta som hände dig 2010?

Att min farmor och morfar dog


3. Finns det något du ångrar att du inte gjorde 2010?

Na, det vill ja inte säga


4. Vad ska du ändra till 2011?

Mina nyårslöften är att gå ner i vikt och motionera mer


5. Bästa filmen du såg?

Haha, det har jag ingen aning om. Får nog fundera på den...


6. Bästa låten?

Herregud så svårt! Kanske Lady antebellum men finns självklart många andra


7. Vilka minnen kommer du ta med dig från 2010?

Sista minnena av min morfar, resan till Cypern och det roliga ja gjort i sommar!


8. Vad hoppas du på 2011?

Att vi ska få en ritkig fin sommar, att huset vi ska flytta till ska bli underbart att bo i och att jag ska få ett jobb som ger bra betalt och mer timmar ;)

 


9. Några bloggar du började följa 2010?

Ja några faktiskt men räknar inte upp alla här men bl.a Cecilia´s och Sofie´s. Kolla in deras bloggar genom att klicka på dom

Skapa flashcards