*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under april 2010

Av Sofia - 7 april 2010 21:55

Japp idag fick ja mina skattepengar och ja ska få tillbaka hela 57 kr :) Jippie!! Undrar vad ja ska göra för dom pengarna... kanske köpa 1/6 pizza eller gå på bio och inte betala för slutet ;)

Av Sofia - 7 april 2010 20:27

Ja tycker detta programmet är ganska lamt, det roligt är att Anna tror att hon e känd överallt men man såg ju hur många sponsorer de ringde som inte ens visste vem hon va. Tycker såna e lite kul :) Ja gillar Anna i vissa fall fast ibland blir hon to much! Ja tycker killar är de som försöker mest, möjligtvis den Linnea annars säger inte de andra så mycket, lite synd!

 

Av Sofia - 7 april 2010 19:29

Ja då var tacosen avklarad :) Gott vad och för mycket åt jag som vanligt när det serveras tacos. Blä mätt nu så funderar på om ja ska sova kvällsmat en stund  


Haha nej då sova ska ja inte, fast kanske gå in i sängen och läsa en stund och bara ta det lugnt. Fick städa som en idiot innan mami och bror skulle komma. Alltid finns det nåt att klaga på ex. hår, fast denna gången sa hon inget som tur va :)

Av Sofia - 7 april 2010 14:57

Ikväll ska ja bjuda mamma och bror på tacos här hemma... mami hade ju inte sovit nåt nästan på hela natten så får hjälpa henne med det man kan! Ska bli så gott med tacos, hade kunnat äta det varje dag :)

Av Sofia - 7 april 2010 14:00

Tänkte testa att ha en liten frågestund här idag.. har aldrig haft det innan!

Kommer svara på alla frågor, så fråga på :)


Ni kan fråga precis vad ni vill om mig och mitt liv, kanske nåt ni undrat innan om ni följer min blogg  


Hittills frågande frågor, tack för era frågor:


Favorit Film: Väldigt väldigt svår fråga Bella :) Ja har massa olika fast skulle jag rekommendera en film så är det The Notebook. Det e så fin gjord och man blir så rörd av historien.

Favorit Serie: 2 1/2 män för den får en alltid att skratta. Annars Hell´s Kitchen :)

Favorit ämne: Var faktiskt historia 

Handlar kläder: Gina Tricot, tycker de har snygga kläder till bra priser

Namn på mina barn: Första barnet ska heta Lennon Carl Anton och tjejen Alice Viola :)

Gymnasiet: Läste jag Handel inriktning turism

Djur: Skulle ja vara ett djur skulle det nog vara fågel. Favorit djuret e ju katt fast alla katter behandlas inte så bra som mina bortskämda. Jag skulle vara en fågel så ja kunde skita på alla ja inte gillar :)

Fråga 3 från Vivi: Jag skulle välja att vara en.... hmm... morot tror ja :)

Favorit skådisar: GUD va svårt. Kille skulle ja säga Dennis Quiad eller Kevin Costner. Gillar alla deras filmer. Tjej är ju skit svårt! Får återkomma :)

Drömyrke: Egentligen veterinär fast skulle aldrig klara att avliva friska djur. Skulle avlivat deras ägare istället! Så då skulle ja vilja jobba som djurvårdare på nåt Zoo eller djurpark.

Äter jag helst en fredag: Då äter ja nog helst tacos eller fisk

Tre önskningar: Att nån hittade botemedel till cancer så min morfar kunde bli frisk och alla andra med, att jag vann en massa pengar för jag hade kunnat göra massa nytta då, och att alla pedofiler och andra äckliga människor bara gick upp i rök. Äckliga människor menar ja såna som utnyttjar och skadar andra!

Död kändis: ELVIS så klart :)


Av Sofia - 7 april 2010 13:16

Jag blir så jädra irriterad!!! Inatt har morfar varit sämre... för er som inte läst det innan har han bukspottkörtelcancer med spridning till levern. Han har aldrig innan varit sjuk, eller jo en gång för 65 ÅR sedan låg han på sjukhuset. Han har aldrig ätit tabletter eller nåt sånt. Bara haft influensa ibland som alla andra. Han har alltså aldrig haft hjälp av sjukvården etc.


Nu i alla fall inatt har han varit jätte dålig. Spytt blod & slem och inte sovit. Han hinner inte gå på toa då han e så svag. Inatt har mamma sovit där och hin och min moster har varit där i 2 veckor nu. Varje natt, varje timme. De har försökt klara allt själva fast det går ju inte hur länge som helst. Sjukvården är där på morgon och kväll och sätter dropp, det e allt de gör. Inget städ osv. Fast nu hade mamma ringt bort till hemmet då morfar har en plats där som väntar, fast nu hade de gett den till nån annan. Så nu kan han ändå inte komma till hemmet förrän kanske måndag!! Sånt gör mig så irriterad....!!! När man hela livet har skattat och allt sånt så borde man som gammal ha lite rättigheter! Fast så e det inte längre... staten bryr sig inte om dom gamla. De ska ju ändå snart dö. Det e fruktansvärt hur det kan vara. Gamla som e friska som inte ens får bo ihop! Det e ju sjukt!!!


Satan va sur ja e nu....  

Av Sofia - 7 april 2010 12:40

Ja lägger en liten påminnelse här till er som vill delat i fototävlingen... Det är alltså inget tvång att vinna nåt ;) Ni slipper om ni vill... bilden kommer läggas i ett inlägg och ja kommer länka till er blogg. Så skicka in era vår bilder nu :)


Till inlägg om fototävlingen

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards