*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 17 februari 2011 19:07

Nu ska djuren avmaskas och det är ett halvt krig varje gång. Igår lyckades jag få in dom två små tabletter och ikväll är det dags för de 4 stora. Risken finns att jag inte överlever så detta kan bli mitt sista inägg på bloggen :)


Ifall vi inte hörs igen så är ja väldigt glad att ni läst min blogg och ja... tack   

Av Sofia - 17 februari 2011 15:14

Ja nu har ja suttit och pysslat med hemsidan ganska länge. Har också hunnit slänga i mig lite wok med nudlar! Känns otroligt skönt att film nummer 100 är klar. Känns som man kan kryssa över en milstolpe! :)


The Blind Side blev film nr 100, klicka på bilden för att läsa om den :)

 

Av Sofia - 17 februari 2011 13:00

Håller på och jobbar vidare på hemsidan! Är så roligt när ja väl börjar men har svårt att komma igång bara, svårt att få tummen ur som sagt ;)


Idag kommer jag att lägga in den 100:de filmen, är kanske inte mycket men jag är ändå väldigt stolt!


Filmtävlingen kommer avslutas denna veckan så vill ni vara med så klicka här


Här är Veckans Nya filmer!


*Veckans Nykomling - Due Date*

En rolig komedi som handlar om en ganska udda road trip! I denna får man se Robert Downey Jr i en av huvudrollerna. Ett måste att ha sett!


Läs mer om filmen på här

Med bl.a Med bl.a: Zach Galifianakis, Robert Downey Jr

*Veckans Gamling - Eight Below*

En otroligt historia som handlar om ett gäng hundar och en husse som vägrar ge upp! Sorg & kärlek utlovas!


Läs mer om filmen på här

Med bl.a Paul Walker

Av Sofia - 17 februari 2011 11:31

Vaknade kl 07.48 av att någon står och knackar på min balkong.Helt yr vaken kommer ja upp med två skällande hundar (stackars min granne)! Då är det mamma som ska lämna Tilda, sin hund, det hade ja helt glömt och inte hört hennes sms så får väl skylla mig själv där. Ut med hundarna, tre stycken, inte alls lätt måste ja säga. Speciellt inte med två som mina tokar. Trodde inte ja skulle överleva färden, men det gjorde jag :)


Så nu sitter jag här och funderar på var ja ska börja idag, har massa att göra men noll lust till nåt. Skulle helst ligga i sängen och se film hela dagen :)

Av Sofia - 16 februari 2011 20:43

Min rygg har börjat värka igen så inatt sov jag inte så mycket... Har haft ont hela dagen så får se hur det blir med sömnen inatt. Hatar att inte sova bra för då blir mitt tålamod ännu värre än det är annars. Som tur va har hundarna varit snälla idag :)

Av Sofia - 16 februari 2011 14:56

Ja då har man varit hos mamma och ätit. Hon lurades då rejält när hon sa hemlig mat...   Det bev stuvade makaroner och stroganoff! Ja som trodde att ja skulle få fisk. Hon orkade inte greja med det idag och det förstår jag. Hon har packat ner halva huset och har nu också "tvingat" mig att börja! :)


Så nu står det lådor överallt!!! Trots att det är 37 dagar kvar tills vi ska flytta!!

Av Sofia - 16 februari 2011 11:23

Igår fick jag reda på att en jag känt(en kompis som hade ihop det med denna personen) för väldigt längesen har gjort en väldigt väldigt hemsk sak. Jag fick direkt ont i magen och mådde illa. Jag vill inte säga vad som hänt eller vem som gjort något för det känns väldigt konstigt än. Det är så konstgit när hemska saker händer med folk man känner eller när folk man känner gör något hemsk. Oftast skulle man ju aldrig tro att det skulle hända dom eller att dom skulle göra något så hemsk.


Usch vill inte ens prata om det mer... fan va sjuk världen kan vara!!

Av Sofia - 16 februari 2011 11:16

Mamma är ju hemma denna veckan från skolan och det betyder att ja får middag serverade varje dag :) Idag ska hon göra nåt hemligt, ja hoppas på fisk men man vet ju aldrig. Kommer sakna att inte bo nära mamma men vi bor ju bara 12 min ifrån varandra!


Det är lika kallt ute idag, har ni lika kallt som vi? Tror det är 10 minus och mer därtill i vinden!

Ovido - Quiz & Flashcards