*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 24 februari 2011 09:44

Jag stod upp kl 09.00   Det var dock inte helt frivilligt! Eddie spydde 2 ggr och sedan var ja pigg och kunde inte somna om. När vi sedan stod klara att gå ut så spydde Nova 2 ggr. Dom spyr otroligt mkt just nu. I alla fall Eddie. Idag fick han upp en stor folie bit som jag inte har någon aning om var han fått tag i men kanske den som varit problemet, förhoppningsvis. Fortsättter det så blir det till att ringa veterinären!


Känns som ja kommer hinna göra en massa nytta idag om ja bara lägger på  ett kål nu! Idag ska det tvättas 2 ton tvätt men nu ska ja hoppa in i duschen så ja blir lite extra pigg :)

Av Sofia - 23 februari 2011 22:28

Men sängen och film blir det ändå! Fan va glad ja e just nu, sitter med hemsidan och har börjat uppdatera så att alla filmer ska ha en trailer! Blev mycket bättre än ja tänkt mig och nu kan alla se trailers direkt  på min sida :)


Jag lägger upp länkar och så imorn för är inte helt färdig än! Imorgon kommer det massa fler nya filmer!


Hoppas ni alla haft en bra dag, imorn är  det torsdag och snart helg! Denna helgen är min jobb helg men ska nog  hitta på en massa annat för det!   

Av Sofia - 23 februari 2011 15:18

Just nu på Aster´s, Veckans Nya filmer:


*Veckans Nykomling - 127 Hours*

En riktigt spännande film som handlar om vad en människa kan tänkas göra för överlevnad och att få komma hem igen!

Läs mer om filmen på här


Med bl.a Med bl.a: James Franco

*Veckans Gamling - Draktränaren*

Riktigt rolig och spännade animerad film som handlar om en pojke som blir vän med byns värsta fiende

Läs mer om filmen på här


Med bl.a Gerald Butler, Jonah Hill

Av Sofia - 23 februari 2011 12:50

Ja snart är Oscars galan igång för 2011, 27 februari kan du se det på tv! Här är några av dom nominerade. Resten av listan på andra kategorier kan du se här, där kan du även se vilka mina favoriter är!


Skriv gärna om du har någon favorit bland de nominerade :)


Bästa film:


Black Swan
The Fighter
Inception
The Kids Are All Right
The King’s Speech
127 Hours
The Social Network
Toy Story 3
True Grit
Winter’s Bone


Bästa regi:

Darren Aronofsky, Black Swan
David O. Russell, The Fighter
Tom Hooper, The King’s Speech
David Fincher, The Social Network
Joel and Ethan Coen, True Grit


Bästa manliga skådespelare:


Javier Bardem, Biutiful
Jeff Bridges, True Grit
Jesse Eisenberg, The Social Network
Colin Firth, The King’s Speech
James Franco, 127 Hours


Bästa kvinnliga skådespelerska:

Annette Bening, The Kids Are All Right
Nicole Kidman, Rabbit Hole
Jennifer Lawrence, Winter’s Bone
Natalie Portman, Black Swan
Michelle Williams, Blue Valentine


Bästa manliga biroll:


Christian Bale, The Fighter
John Hawks, Winter’s Bone
Jeremy Renner, The Town
Geoffrey Rush, The King’s Speech
Mark Ruffalo, The Kids Are All Right


Bästa kvinnliga biroll:


Amy Adams, The Fighter
Helena Bonham Carter, The King’s Speech
Melissa Leo, The Fighter
Hailee Steinfeld, True Grit
Jackie Weaver, Animal Kingdom

Av Sofia - 23 februari 2011 12:41

Jippie äntligen en dag utan spränghuvudvärk... har i alla fall inte fått det än! Känns att man haft huvudvärk länge för allt går så segt runt om mig, svårt att förklara. Ni som har migrän kanske förstår. Idag skulle jag egentligen stå upp vid 10  för att komma upp i tid vissa dagar men min sambo glömde väcka mig... Kanske lika bra det eftersom ja idag inte har huvudvärk!


Blev så jädra glad när  ja vakande för idag kom min Tradera vinst, alltså de inspelningsbara videokamera banden. Så nu står kameran på laddning och sen ska det filmas.


Tror ni att det är en bra idé att filma morfars hus? Så man har det som minne? Blir rädd  att ja bara ska bli ledsen när ja ser det men alla mina  bra minnen är ju därifrån. Jag mena, jag kan ju spola förbi det om det känns jobbigt... Eller vad tycker ni?

Av Sofia - 22 februari 2011 20:41

Just nu har ja sett filmen 127 Hours med James Franco. Den var ganska utdragen och väldigt hemsk stundvis. Jag hatar verkligen närfolk skät i sig själv, ja höll nästan på att få upp maten. Spännande var den dock för man funderade mycket på om han skulle överleva eller inte.


Recension kommer på Asters.se imorn :)


Nu ska ja invänta den hemlige miljonären och bara ha det mysig med mina småttingar. Vi hade en rymning förut, ja råkade glömma stänga balkongen på nåt vis och Eddie smet. Men som tur va hann han inte så långt!


Av Sofia - 22 februari 2011 18:16

Eftersom så många brukar fråga på bilder på katterna så kommer här en lite bildbomb på dom bästa bebisarna jag har!


Wilda är vår minsting. Hon skulle egentligen inte stanna då  hon var borttingad men de som skulle köpa henne kom inte. Hon trivs så bra med vår Meya så jag har inte mage att flytta henne någonstans nu när hon precis börjat lita på folk! 


Elvis är min enda hane. Han är bebis till Selma. Elvis är gay, tror vi. Han visar bara intresse för andra hankatter och vår Iris ibland :)


 


Selma är räddad ifrån en hundkennel där kattungar och mammor sprang runt överallt. Kastrering fanns inte i deras ordbok. Selma är min första egna katt.

 


Iris är våran lilla prinsessa. Hon vet verkligen hur fin hon är och hon kan charma alla. Iris bodde först på en gård.


 


Iza kom till oss med Selma. Hon är vår lilla extra katt som satt kvar inne i ett hörn och tryckte när ja hämtade Selma. De som skulle ha henne hade ångrat sig så hon skulle annars bott kvar och fått kattungar hela livet. Hon är den som tror att hon bestämmer här ;)


 


Meya blev utslängd i en buss kur med sin bror när de bara var 2 veckor gamla. Precis vid en stor väg. De kom till mig helt utsvälta och ja trodde att de båda skulle dö men efter mkt flaskmatning så klarade de sig bägge två.


 

Av Sofia - 22 februari 2011 17:15

Såg reklam för Matthew Perrys nya serie igår. Den verkade faktiskt lite roligt. Den har premiär på tv3 den 10/3 :)


Info:

Matthew Perry spelar huvudrollen som den självupptagne Ben Donovan, chef för ett andra klassens sportstadium i San Diego. På sin 40e födelsedag börjar han att omvärdera sitt liv. Hans chef Chrystal äger stadiumet och är en vacker och oberäknerlig kvinna. Marknadschefen Alice är en söt pojkflicka som Ben ibland får ihop det med. Alonzo är en före detta basketspelare som är snygg och löjligt lycklig. Bens assistent Hether är trevlig, men obehaglig, eftersom hon en gång satte eld på sin pojkvän. Crystals son Roman är det senaste tillskottet i gänget. Den övriga gruppen anställda brukar Ben kort och gott kalla för "The Steves".

 

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards