*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under december 2010

Av Sofia - 10 december 2010 14:15

Igår kraschade min dator ihop för andra gången... ja blir så trött på tekniken ibland alltå men nu har ja äntligen fått ordning på den. Hatar verkligen att formatera, allt försvinner och man måste börja om på ruta ett!


Ikväll är det Idol final... JIPPIE! Fast det känns inte så jädra kul för man vet ju vem som kommer vinna :) Vem hejar ni på?? Ja hejar nog på Jay :) Fattar inte att Minnah och Jay har nåt ihop, han sjöng ju för sin fru eller ja exfru för inte så längesen! Vad fasen händer??


Foto: Stella

Av Sofia - 9 december 2010 20:53

Ja vinnaren av Veckans Blogg blev denna veckan.... Cecilia :) Grattis till vinsten!


Ledsen att det dröjt att det publicerdes men min dator pajade förut så måste nu formatera den.


Besök Cecilia´s blogg här

 

Av Sofia - 8 december 2010 19:20

ja älskar verkligen onsdagskvällar för då är det så mycket bra på tv:n. Bonde söker fru, Grey´s och sen Hell´s Kitchen. Jag undrar vad ja ska göra när dessa program är slut för de e dom ju snart :(


Ser ni nåt kul på onsdagskvällar?

Av Sofia - 8 december 2010 19:07

Ja hade en riktigt skum natt inatt, la mig runt 01.00, skulle precis somna vid 03.15 men då kommer gubben med tidningen och väsnas som bara den och hundarna vaknar och alltså jag med. Pigg igen! Sist ja kollade på klockan var den 05.12 sedan ringde klockan 08.15, hoppas jag kommer somna tidigt idag men den chansen är nog minimal, jag är en riktig nattuggla!

 

Av Sofia - 7 december 2010 19:56

Ja då var det dags för röstning igen då :) Gud va svårt det har varit att välja bloggar denna gången. Ja fick ta hjälp av tre vänner som fick sätta 2,4 och 6 poäng på de tre bloggarna de tyckte var bäst och dessa tre blev det:


Regler för tävlingen:

* Man måste ha en godkänd bloggadress för att få rösta, alltså man måste ange sin blogg (gör man inte det tas rösten bort)

* Man får rösta på sin egna blogg och alla får rösta 1 gång

* Man får lov att göra "ragga" röster i sin egna blogg

* Skriv numret på den bloggen du röstar på i inlägget

* Den som vinner får sitt namn här i vänster spalt i en vecka (plus att ja ska försöka få in bild)

* Tävlingen avslutas torsdag kl 19


Så kom igen och rösta nu!!


1. Emma

Motivering- En söt blogg som visar bra/snygga bilder och ett blandat innehåll

 

2. Tess

Motivering- En julig blogg som visar mycket bra musik och annat trevligt innehåll

 

3. Cecilia

Motivering - En blogg med trevlig design och bra innehåll, mycket bilder

 

Av Sofia - 7 december 2010 19:48

Det finns inget mer i denna världen som jag hatar så mycket som djurplågare! Vissa här i denna världen är inte skapda för att ha djur så kommer det alltid att vara med förstår bara inte varför vissa skaffar djur som inte ens gillar dom. Min katt Tore försvann förra sommaren och jag ha letat som en blådåre, satt upp lappar överallt, ringt polisen, pratade med massa folk och ringt runt men inte hittat han :( Jag tänker på honom än nästan varje dag!! I alla fall idag när jag handlade så kommer det fram en tant till mig på affären, hon visste vem min mamma var och att ja haft en katt som försvunnit. Kan ni gissa vad hon säger till mig??? Grrr... ja e så arg över detta nu!

Hon: Jag har en katt hemma som behöver ett nytt hem snarast!

Jag: Jaha, varför det då?

Hon: Nej ja orkar inte med han. Han vill bara ut hela tiden

Jag: Men är han ute katt då?

Hon: Ja klart han är det

Jag: Men kanske därför han vill gå ut? är han kastrerad?

Hon: Jag minns inte, men jag tror det

Jag: Annars vore det kanske en idé, för då kanske han lugnar sig lite i alla fall

Hon: Nej sånt orkar jag inte med. Han borde väl förstå att man inte ska ränna efter tjejer hela tiden på det viset. Hon skrattar

Jag: Na det har han nog lite svårt att förstå, det är hanarnas instinkt

Hon: Jaja jag orkar inte diskutera det mer. Tänkte att du kanske kan glömma din andra katt om du skaffar en ny!!!!


ÅHHHHH.... ja blir tokig på såna här kärringar alltså!!

Av Sofia - 7 december 2010 19:12

Ja nu när jag kom hem från jobbet hade faktiskt huvudvärken gått över ÄNTLIGEN! Var rädd att det skulle bli migrän av det hela men jobbet gjorde nog så att ja skingrade tankarna :)


Varje gång som jag nästan haft migrän så har ja alltid så otur. Först tappade jag mobilen i en snöhög, som ja snällt fick gräva igenom för att fiska upp mobilen! Sedan hade bildörrarna låst sig när ja slutat jobbet så ja höll på att få ett halvt utbrott över det sedan tappar jag bilnyckeln UNDER bilen när ja handlat, tror ja ska hålla mig inne resten av kvällen :)

Av Sofia - 7 december 2010 12:18

Jag börjar jobba kl 14 idag, ja hoppas att huvudvärken kan sluta för känns inte toppen att jobba så här. Nu är det massa med i bloggtävlingen, ska bli så spännande att se vilka 3 som går vidare. Glöm inte anmäla din blogg och länka i ett inlägg om min blogg så har du chansen att vara med :)


kl 20.00 ikväll kan ni börja rösta på bloggarna som gått vidare!

Ovido - Quiz & Flashcards