*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under december 2010

Av Sofia - 12 december 2010 14:00

Ja då var det 3:e advent idag och ja har en massa att göra men vet inte var jag ska börja :) Håller på att tvätta och är sugen på att baka. Igår blev en lugn kväll med bara filmmys framför tv:n. Har precis fått reda på att vi ska kolla in ett hus att hyra på tisdag, ska bli jätte kul. Det är för  att hyra, tyvärr att hyran lite för hög egentligen men vill så gärna härifrån så ska i alla fall och träffa dom och se på det :)


Jag har även en massa hemsidegrejer ja ska ta hand om idag, måste verkligen göra det nu för hamnar så mycket efter annars.


Vad ska ni hitta på idag? Jätte fint väder ute med :)

Av Sofia - 11 december 2010 22:26

Ikväll tycker jag verkligen att det känns som söndag kväll, har inte gjort nåt speciellt alls denna kvällen. Var hos in kusin och kollade in hennes lgh, det va roligt :) Så längesen ja såg henne nu men annars har ja inte gjort nåt! Sneglade lite på dansbandskamps finalen men ingen aning vem som vann för glömde byta kanal, får nog kolla upp det :)


Vad gör ni denna lördagskväll?

Av Sofia - 10 december 2010 23:01

Ja Jay blev vinnaren som väntat, han har en grym röst och förhoppningsvis så tar han denna chansen och behåller den! Sumpa den inte nu! Minnah var otroligt duktig med, men Jay var favoriten redan från början och jatror att det kan vara svårt att ta ikapp det! Minnah gav i alla fall inte upp trots det motståndet hon mötte, det får man ge en eloge för :)


Jag tror att Minnah var glad för sin andra plats, ni var lika mycket värda det!


GRATTIS både till JAY & MINNAH!

Av Sofia - 10 december 2010 21:47

Ja kvällens Idol slutade inte alls som jag hade tänkt mig, Minnah har verkligen varit bäst ikväll! Jay har sin röst och ikväll tycker jag att han hade bäst kläder med faktsikt med för övrigt så var det Minnah som hade det bästa. Jay var feg i sitt första låt val, Minnah vågade, i andra låtarna var de bägge lika bra men ja saknade lite Minnah´s Old style när det kommer till kläderna.


Så kvällen


Röst:

Jay: ****+

Minnah: ****


Låtval:

Jay ***+

Minnah ****+


Kläder:

Jay: ****

Minnah: ***


Utstråning:

Jay: ***

Minnah: *****


Totalt:

Jay: 3,75

Minnah: 4,125


Så om jag räknar mian medelpoäng så blir det så här :) Men Jay har varit bättre genom hela Idol men ikväll tycker att Minnah var bäst så hon fick mina röster Ikväll, tycker att det är synd att så många redan bestämt vad de ska rösta. Finalen visar ju verkligen hur de utvecklats och vad de lärt sig, det är ju ändå det programmet går ut på. Jay är ju ungefär likadan som i början, Minnah har växt mest! Ja hejar faktiskt på dom båda just nu! Dom e värda att vinna bägge två, synd att inte MInnah hade mer chans bara...

Av Sofia - 10 december 2010 20:58

Nog för att Jay sjunger Like a prayer väldigt bra men Minnah var inte långt ifrån. Minnah är helt enkelt en bättre entertainer än Jay, Jay kan absolut inte röra sig på scen! Men.... hans röst är det inte många i detta landet som kan ta!


Jag tycker verkligen att Minnah hittills är mycket bättre än ja trott, hon är klart värd denna chansen även om ja egentligen tycker att det borde vara Linnah som skulle stå där med sin unika röst!


Vad tycker ni?

Av Sofia - 10 december 2010 20:42

Ja måste säga att jag för det första blev väldigt paff över Jay´s låtval... Han kan välja vilken låt i hela världen så väljer han en låt där han inte ens fåt ta i. Fegt och tråkigt tycker jag, hade förväntat mig mycket mer!! Minnah tycker jag briljerade med sin Gwen Stefani låt, hon visar att hon kan udnerhålla och att hon inte alls är tråkig! Bra låtval... Nu börjar det igen så ska inte sitta här och skriva massa skit ;)

Av Sofia - 10 december 2010 17:13

Vad äter ni helst till mys en fredagskväll? Jag har alltid varit en chips person och mina favoriter är dill & grill chips från Estrella. Jag köper alltid Estrella och aldrig OLW


Vad äter ni helst och vilket fabrikat?


   

Av Sofia - 10 december 2010 16:07

Ja nu är ja klar med städning och handling. Hatar att inte ha några pengar :( Får snåla på allt nu fram till den 21:e, tur att man får lön då :) Ikväll blir det karré och gratäng, ska bli riktigt gott. Gratäng är ju egentligen väldigt billigt och så otroligt gott!


Ska lägga in lite recept tips här idag med tänkte ja ;)

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards