*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

The Last song

Av Sofia - 4 augusti 2010 18:11

Eftersom jag fortfarande är lite sjuk och var hemma ifrån jobbet idag var ja grymt sugen på nån ny film så kollade på The Last song, jag älskar Greg Kinnear men Cyrus har inte övertygat mig än men jag gillade verkligen den. Här kommer min recension:


Handling


Filmen handlar om en tjej som heter Ronnie(Cyrus). Hon är lite av den rebelliska typen och hon går sin egen väg. Under sommaren ska Ronnie och hennes bror Jonah åkte hem till sin pappa under lovet och Ronnie har fortfarande inte kommit över föräldrarnas skilsmässa och är ständigt arg på sin pappa. Hon och hennes pappa har haft en väldigt nära band till varandra innan och de satt alltid och skrev sånger ihop då Ronnie både kan sjunga och spela piano. Denna sommaren har i alla fall Ronnie bestämt sig för att var förbannad på sin pappa men så blir inte fallet. Ronnie blir kär i en kille som heter Will och hennes intresse för musiken blomstrar upp igen. Hon får en del kärleksproblem och pappan och hon kommer vandra nära igen, när allt är som bäst ramlar han ihop och Ronnie och hennes bror får då redan på hur sjuk pappan är i lungcancer och nu bestämmer sig Ronnie för att vara där med sin pappa ändå tills slutet...


Personliga reflektioner


Jag gillar verkligen såna här typ av filmer som får en att känna. Den första timmen är ingenting direkt sorgligt utan då handlar den mest om kärlek och filmen visar att även om man en gång kommit ifrån en förälder så kan man alltid hitta tillbaka till varandra. Filmen har lite av varje och man förstår ganska snabbt att slutet kommer att bli sorgligt, det förstår man nästan innan man sätter på filmen med tanke på att den heter The Last Song. Största delen till varför en sån här film berör mig är det första musiken och människor som faktiskt lever för den och älskar musik mest av allt, sen sjukdomen, för det finns så otroligt många människor där ute som får cancer eller andra sjukdomar och man kan inte annat än tänka på dom man förlorat.


Skådespel


Jag har alltid varit ett fan av Greg Kinnear, jag tycker alltid att han spelar sina roller så trovärdigt och bra så även i denna filmen. Han gör verkligen att filmen känns äkta. Jag tycker även att Cyrus spelar väldigt bra men en sak ja inte tycker passar så bra in är hennes dialekt. Eftersom föräldrarna inte har den dialekten så blir det lite konstigt även fast ja i vanliga fall gillar hennes dialekt. Jag tycker verkligen att Cyrus har mognat mycket och hon passade perfekt för denna rollen. Ronnies bror i filmen spelas av Bobby Coleman och han gör verkligen ett toppen jobb för att vara så ung.

Miley Cyrus ... Ronnie Miller
Greg Kinnear ... Steve Miller
Bobby Coleman ... Jonah Miller
Liam Hemsworth ... Will Blakelee
Hallock Beals ... Scott
Kelly Preston ... Kim
Nick Lashaway ... Marcus
Carly Chaikin ... Blaze
Kate Vernon ... Susan Blakelee
Melissa Ordway ... Ashley


Soundtrack


Jag gillade verkligen all musik i filmen och de har verkligen lagt in låtar som passar till händelserna och självklart finns det med en del musik av Cyrus själv.
1. OneRepublic “Tyrant”
2. VHS or Beta “ Bring On The Comets”
3. Eskimo Joe “Setting Sun”
4. Miley Cyrus “When I Look At You”
5. The Paper Raincoat “Brooklyn Blurs”
6. Ra Ra Riot “Can You Tell”
7. Jose Gonzales “Down The Line”
8. Iron & Wine “Each Coming Night”
9. Miley Cyrus “I Hope You Find It”
10. Maroon 5 “She Will Be Loved”
11. Alpha Rev “New Morning”
12. Edwin McCain “Broke Down Hearted Wonderland”
13. Allstar Weekend “A Different Side of Me”
14. Valora “No Matter What”
15. The Ravonettes “Heart Of Stone”
16. Aaron Zigman “Steve’s Theme”


Info


Inspelningsår: 2009
Biopremiär: 7 maj 2010 i Sverige
Regissör: Julie Anne Robinson
Inspelningsplats: Tybee Island, Georgia
Manus: Nicholas Sparks
Längd 107 minuter 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Ovido - Quiz & Flashcards