*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Saker man inte tycker om är..

Av Sofia - 4 juli 2011 14:39

Saker man inte förstår sig på. I alla fall oftast. Igår pratade jag med en gammal vän, inte pratade med henne på flera år. Hon berättade lite snabbt om sitt liv och ja, om mitt. Det frösta ja berättar om är mina 2 hundar och 6 katter. Alla reagerar alltid olika på när ja säger det men de flesta säger typ: Herregud, 6 katter! Ingen reagerar på hundarna men det är dom som är jobbigast, om man nu kan säga så. Katter är min grej, hundar är min sambos. Livet utan katter skulle inte fungera! Katter är egna och går kanske inte fullt att lita på men det är det ja gillar, ingen kan sätta sig på en katt, en katt går sin egen väg!


Igår insåg ja i alla fall, att sånt vi inte gillar är sånt vi inte förstår oss på. Människor som inte förstår sig på katter säger att dom avskyr katter. Det gäller inte bara katter utan allt. Såna som har emot ex. invandrare, homosexuella, dom har ju emot dom för att dom inte förstår deras sätt att vara och oftast vil dom nog inte förstå heller!


Ja hade aldrig kunnat leva utan mina katter! Det bästa ja har 


     

 
 
Anna

Anna

4 juli 2011 15:50

Håller med dig! Finns faktiskt otroligt många som inte förstår sig på katter men tur att såna som du gör det! :)

http://Har ingen blogg

 
Ann-Charlotte

Ann-Charlotte

4 juli 2011 16:56

Jag håller faktiskt med dig, även om min ena katt kan vara sjukt jobbig så är hon en del av mitt allt, den andra halvan är den andra katten!! Visst hon är inte pålitlig alls inte gentemot mig (den förstnämnda katten) men är för att jag omedvetet hämtade henne då hon bara var 3-4 veckor gammal.. Har många gånger funderat på o lämna bort henne, men kommit fram till att det skulle ALDRIG gå.. För jag ÄR hennes mamma o hon tyr sig till mig trots att det är precis som om att hon är född av djävulen själv, men hon har lugnat ner sig nu rätt mkt sedan jag hämtade hankatten som är 6 månader o 9 dagar yngre än henne!! Dem är mitt ett o allt o hanen han märker direkt när mamma (jag) är ledsen o så, han är nästan alltid vid min sida... Dem är raka motsatser till varandra, han är den tillgivna o sociala av dem medan hon katten den som är äldst av dem är mer skygg av sig!! Men visst kan dem båda två få sina ryck ^^ Men dem är mina bebisar o mina älsklingar så är det bara!! (För att tillägga hanen är kastrerad sedan ett par veckor tillbaka!!)

http://ann-charlottesjogren.bloggplatsen.se/

 
Jennifer

Jennifer

4 juli 2011 17:19

Gash vilka söta(Y)♥
Den ljus beiga var gudomlig(Y)♥

http://www.angelone.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

4 juli 2011 22:20

så söta katterna är !! håller med dig, hundarna är faktiskt jobbigare, fastän jag inte har nån själv så har jag gått ut med min farmors hund och katt och sånt.

http://sooffiieemm.blogg.se

 
Vivi

Vivi

5 juli 2011 08:47

Många gånger är det nog så, man fruktar det man inte vet så mycket om, konstigt egentligen. Vet man inte får man väl ta reda på det ! :)

http://www.missvivis.se

 
Danne

Danne

9 juli 2011 10:14

Förstår hur du menar med att man tycker illa om nåt man inte förstår sig på, men de kan ju faktiskt vara så att man ogillar nåt just för att man vet hur de funkar eller är också, inte menat med just djuren då utan överhuvudtaget :)

http://danneking.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Ovido - Quiz & Flashcards