*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

10 bästa julfilmerna att ladda med inför jul

Av Sofia - 6 december 2010 13:12

1. Ett päron till farsa firar jul


Finns det någon som inte sett denna underbara filmen så gör det direkt! Jag tycker att denn filmen har det mesta, den är otroligt rolig!


 


2. Tomten är far till alla barnen


Jag har sett denna filmen hundra gånger men älskar den fortfarande. Tycker den visar mycket av det många av oss går igenom på jul + lite extra saker då :) Hysteriskt rolig!


 


3. Grinch


Ja vad ska man säga, Jim Carrey är ju hysteriskt rolig och det är han även i denna. Historien om The Grinch måste man ha sett i någon version och denna är nog den bästa


 


4. Santa Clause


Tom Allen har gjort 3 stycken Santa Clause filmer som alla hänger ihop. Jag gillar 3:an bäst men de andra är också väldigt bra. Mysiga julfilmer som jag tror de flesta gillar.



5. Ensam hemma


Denna filmen är en sån film som man verkligen känner nostalig när man ser. Jag såg alltid dessa filmer som liten och jag tycker att den är lika bra idag.

 


6. Four Christmas


Denna filmen är också en sån film som visar hur många har det på jul när man ska flänga runt halva Sverige för att hinna med alla man ska träffa.


 


7. Christmas with the Kranks


Ännu en ganska rolig rulle med Tim Allen i huvudrollen. Filmen handlar om hur det kan bli när man försöker resa ifrån julen. Rolig och underhållande!


    


8. Sunes Jul


Denna filmen tycker jatg är både mysig och rolig. Också lite av en nostalgitripp tillbaka till 90-talet. Peter Haber tycker jag spelar otroligt bra i denna.


 


9. Surviving Christmas


Denna lite udda julfilmen gillar jag handling på. Ben Affleck spelar en kille som ingen familj har och därför "köper" han en familj, de som bor i hans barndomshem bara för att få fira en jul med en "normal" familj


 


10. Bad Santa


En komedi om en tomte som inte är så snäll som han borde vara. Stundvis väldigt rolig! Billy Bob i huvudrollen.


 


Så nu har ni här fått lite jultips av mig vad ni ska se på tv:n i jul. Hoppas att ni tycker listan var bra och att det finns någon ni inte sett som ni nu vill se :)

 
 
Ingen bild

Anna

6 december 2010 14:12

Jag gillar alla dom filmerna :) Har inte sett nr 4 så ska nog se den med

 
ida

ida

6 december 2010 16:36

Coola filmer har sett nästan alla ; )

http://idizfrohmiz.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

6 december 2010 21:51

Många bra men du har ju missat massa ;)

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

23 januari 2011 18:19

Päron till farsa ÄGER
:D

http://willedengrymmaste.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Ovido - Quiz & Flashcards