*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under september 2010

Av Sofia - 4 september 2010 11:49

Igår kom Sverige demokraternas "reklam" lapp hem i brevlådan. Jag har läst allas, trots att ja redan bestämt vad ja ska rösta, så ja läste deras också. För det första är dom SÅÅÅ små människor som tror att de ska ändra Sverige till ett "svenskt" land utan invandrare och utan homosexuella. Hur ska dom lyckas med det undrar ja? De vill inte att någon överhuvudtaget ska få adoptera allra minst homosexuella och de ska inte heller få gifta sig. De vill inte ha någoot samarbete med USA och de vill gå ur EU. De vill helt stoppa invandringen och troligen slänga ut alla som inte är "hel" svenska med. Sånt här gör mig sååå arg. Jag tror bara att de i SD är rädda små skitar som är rädda för allt som inte "är som dom själva är". Har vi inte kommit längre 2010 än detta? De lever fortfarande på 1950-talet ju!


Åhhh... så nu fick ja avreagera mig lite. Visst, SD har någon bra punkt med, som att straff ska förlängas och att gamla ska få leva ihop. Men funkar det med ekonomin? Inte en enda gång i detta bladet tog de upp ex skolgång och inte mycket om jobb eller miljö. De skriver bara sånt som de tror likasinad vill höra och sen röstar folk på dom. Gud så sjukt. Vill vi leva i 1950 igen så kan vi ju åka till USA och bli amish!

Av Sofia - 3 september 2010 17:12

Nu har ja städat, hämta mamma från tåget och handlat :) Så nu ska ja bara njuta av fredagskvällen i lugn och ro.


Vad hittar ni på en fredagskväll som denna?  

Av Sofia - 2 september 2010 16:51

Ja e så grymt res sugen nu alltså :) Ja ska bara äka men kan inte riktigt bestämma var: Turkiet, Tunisien eller Cypern. Har varit på Cypern två gånger, det e ju så fint där! Men i T eller Tu har ja aldrig varit. Nån som varit här som kan rekommendera??  

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards