*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Dagens Film recension- Girl in the park

Av Sofia - 7 augusti 2010 13:03


Handling


Julia är en väldigt lycklig kvinna som bor i New York. Hon har en bra jobb, ett bra äktenskap och två underbara barn. En dag när hon är ute i parken och leker med maggie, hennes minsta på 3 år så vänder hon ryggen till i 1 minut och sen är maggie borta. Hon letar förtvivlat överallt utan att hitta henne någonstans. Det går 15 år och maggie flyttar från stan och skiljer sig men de hon jobbar för vill att hon börjar jobba i New York igen och hon kan inte säga emot. Hon skaffar en lägenhet där och försöker så smått börja umgås med sin son igen. En dag träffar hon en tjej som på något sätt påminner henne om maggie och hon hjälper denna tjejen med en mängd olika saker bl.a får tjejen bo hos henne ett tag. När hon presenterar tjejen för sin familj blir dom väldigt upprörda då denna tjejen också heter maggie. Frågan är bara om hon hittat sin försvunna dotter eller om hon bara går i drömmarnas värld??


Personliga reflektioner


Jag gillade verkligen idén till denna filmen på något sätt och jag hade förväntat mig mer spänning och lite mer av handlingen. Det stora problemet i denna filmen är att man får reda på så lite om försvinnandet. Efter att hon letat i parken i ungefär en minut så hoppar filmen till 15 år efter händelsen så man får egentligen inte ens reda på om de polisanmäler försvinnandet eller inte. När 10 minuter har gått av filmen så har flickan redan försvunnit så ja skulle vilja att det var mer info innan försvinnandet, typ lite om deras familj och så. Vissa stunder i filmen så tror jag bara att hon är lite koko och har trott att hon har ett barn som egentligen inte har funnits. Lite synd för filmen kunde ha varit väldigt mycket bättre om de bara lagt ner lite mer tid på detta.


Skådespelar insatser


Skådespelarna gör ett bra och trovärdigt jobb, väldigt lite personer som är mer i filmen på ett sätt. Det handlar nästan bara om Julia, maggie och Chris (Julias son). Jag tänkte nog att denna filmen mer skulle handla om hur det är efter man förlorat ett barn, vad som händer när man polisanmält osv men denna handlar bara om hennes ensamhet och att hon vill ha tillbaka sin dotter, inget däremellan så att säga. Skulle mitt barn försvunnit skulle jag inte vilja se denna filmen eftersom hela hennes liv raseras efteråt.


Info


Originaltitel: The Girl in the Park
Genre: Drama
Regissör: David Auburn
Utgivningsår: 2007
Längd: 106 min


Skådespelare


Sigourney Weaver ... Julia Sandburg
Kate Bosworth ... Louise
Alessandro Nivola ... Chris
Keri Russell ... Celeste
David Rasche ... Doug
Elias Koteas ... Raymond 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Ovido - Quiz & Flashcards