*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under maj 2010

Av Sofia - 6 maj 2010 13:08

Ja nu har ja lagt upp lite förändringar på sidan. Ni som vill får gärna kika och säga vad ni tycker :)


Gå in på ex. komedier först och kolla hur det ser ut där. Sedan går ni in på rysare eller thriller (ligger under övriga) och kollar förändringen. Vilken va bäst? :)


Till sidan

Av Sofia - 6 maj 2010 13:07

Japp den 1 juni fyller jag 25 år :) Hade planerat en resa eller nåt annat kul men så blir det inte nu då morfar är sjuk. Det får jag ta längre fram. Fattar inte hur fort det går, det var ju nyss jag fyllde 20 och nu snart 25. Livet bara rullar iväg och man kan inte stoppa det...

Av Sofia - 5 maj 2010 23:18

Ja ibland måste man faktiskt få vara lite stolt över sig själv... håller på att ändra på hemsidan och själv tycker ja att det blev riktigt bra :) Så ja hoppas ni med kommer att tycka det sen.


Nu ska ja krypa ner och se nån bra film, e inte det minst trött så får bli nån seg film så ja blir slapp ;=)

Av Sofia - 5 maj 2010 20:08

Nu var ja där igen... fast ja ansåg att ja behövde en rejäl middag idag. Köttkorv som jag älskar med potatis och pepparrotsås. Så jädra gott! Fast märker dock att magsäcken krymt lite då ja snabbar blir mätt nu :)


Nu ska ja vänta på Grey´s och Sex rehab om ja orkar ska ja gå en promenix innan :)

Av Sofia - 5 maj 2010 16:11

Tv3

20:00 Anna Anka söker assistent
21:00 Efterlyst


Kanal 4

20:00 Drömmen om Italien
21:00 Fuskbyggarna


Kanal 5

20:00 Arga snickaren
21:00 Grey's anatomy
21:55 Celebrity rehab with Dr Drew


Ikväll är det Sex rehab!!! Jippie vad jag längtar...


Av Sofia - 5 maj 2010 15:54

Ja vet inte vad det är med mig men jag är så jädra trött. Har varit så här trött i 3 dgr nu. Jag tycker inte att ja gjorde så mycket för att ja ska bli så här trött. Ryggen värker hela tiden så det tröttare ju ut en del men ja e helt slut. Kanske nån vitamin som fattas eller nåt? Tycker ja äter ju bara frukt och grönsaker typ så vad skulle det då vara?

Av Sofia - 5 maj 2010 14:52

Ni kommer få se lite mer info i framtiden om de filmerna jag skriver om, dessutom kommer jag att lägga upp en sån här om filmerna, fast behöver er hjälp. Tycker ni att något fattas för att beskriva filmerna. Nåt jag har glömt eller något jag ska ta bort??


 

Av Sofia - 5 maj 2010 14:47


Handling

P.S I love you är en otroligt kärlekssaga om en gift par, Holly och Gerry. De har varit gift i flera år och älskar fortfarande varandra mest av allt. Tills den dagen kommer då Gerry dör av en hjärntumör och lämnar Holly kvar. Hon vet inte hur hon ska kunna gå vidare förrän den dagen hon fyller 30 och en tårta kommer levererad hem till henne, från Gerry. Innan han dog har han skrivit en mängd olika brev som ska lära henne hur hon ska gå vidare i livet...


Personliga reflektioner

Jag gråter och skrattar om vartannat. Efter 20 minuter in i filmen vet jag hur mycket jag kommer att tycka om den. Helt fantastiska skådespelar insatser från alla som är med i filmen. Jag tror inget kan göra denna filmen bättre. Ett litet mästerverk!


Övrigt om filmen

Denna filmen har nog allt. Den är rolig, sorglig, händelserik! Sedan har den med 2 av världens mest charmiga grabbar, kan det bli bättre? Jag bara älskar den, hoppas ni kommer göra det med. Den musiken som är med passar perfekt in och när de filmer Irlands landskap i delar av filmen så vill man bara åka dit. Till och med slutet var bra!

Originaltitel: P.S I love you
Regissör: Richard LaGravenese
Utgivningsår: 2007


Betyg: *****


Ja ni läste rätt, ja gav filmen en 5 poängare bara för att ja inte kommer på nåt som kunde gjort den bättre. Har ni inte sett den, så se den!!

 


Ovido - Quiz & Flashcards