*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under april 2010

Av Sofia - 23 april 2010 12:44

Ja idag har ja lite shopping lust känner jag. Då menar ja faktiskt inte kläder och sånt utan mat och en lite annat smått och gott. Skulle faktiskt behöva en laminator nu så ska försöka inskaffa en sån idag bara vi kan låna mams bil så :)


Biltema bara 249 kr :)


Av Sofia - 23 april 2010 12:37

Jag har slarvat lite med att uppdatera nu k'änner jag så´ska försöka komma ikapp mitt slarv


I förrgår:

1 skål grönsakssoppa

2 port Grekisk sallad


motion 2 promenixer


Igår:

1 skål bulojong

Pasta och kalkon sallad

2 knäckebröd

1 piggelin


Stavpass som resulterade i 5100 steg :)

1 promenad


Av Sofia - 23 april 2010 12:12

 


Eller As good as it gets som den heter på engelska. En film som berör på nåt sätt. Jag har alltid gillat Jack Nicholson, speciellt när han gör komedier.


Handling: En sur man med massa tvångstankar blir intresserade av en servitris på fiket där han brukar äta lunch. Hon är inte så mycket för han då han säger allt han tänker rak ut och det brukar inte vara bra saker. En dag hjälper han henne med hennes son som är sjuk och då faller pusselbitar snart på plats.


Betyg: ***+

Av Sofia - 23 april 2010 12:09

Glöm inte att anmäla er till att bli Veckans Blogg! Ni har inget att förlora ;)


Till inlägget

Av Sofia - 23 april 2010 12:03

Det e så synd om henne hon bara tvättar och tvättar sig hela tiden! Det började igår, ringde veterinären idag så nu får hon gå med tratt lill gumman. Fast hon är så duktig med den. Accepterar den direkt och försöker inte ens få av den... Hon är van vid att ha den som tur e!

 

Av Sofia - 22 april 2010 23:39

Ja nu har ja sett 1:an och den är bra fast inte alls som tvåan och man behöver egentligen inte ha sett 1:an för att se 2:an. Det bästa i 1:an är då Channing Tatum, satan vilken heting, nästan så ja byter ut min favorit Paul Walker :)


Handling: Tyler åker fast för ett intrång på en skolan och som straff måste han göra 200 h samhällstjänst där. Här träffar han Nora som håller på att sätta ihop sitt examens arbete i dans, tillsammans blir de det perfekta dansparet.


Betyg: ***


Kolla och njut :)



Av Sofia - 22 april 2010 23:36

Jag måste sluta grina varje kväll... det kan inte vara hälsosamt det här :) Nu är sista avsnittet slut och så klart kom det några tårar. Familjen Jackson gjorde verkligen en stor musik sak för världen och ja kan inte ens tänka mig hur de haft det fast de försöker ju göra nåt bra och de hjälper andra människor!


Jag kommer sakna serien rejält!

Av Sofia - 22 april 2010 22:52

Har sån jävla magknip som vägrar gå över... kanske är det en reaktion på byte av matvanorna. Jag hoppas det går över snart för kan knappt sitta! Har alltid haft krångel med min mage och det får man ju leva med men jobbig när man knappt kan gå!

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards