*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under april 2010

Av Sofia - 12 april 2010 13:31

Här är ett till brev ja fått ifrån en tjej... Läs och kommentera gärna om ni känner att ni vill säga henne nåt


Hej Dixxon bloggen!


Jag är en tjej på 26 år som är singel och bor i Helsingborg. Jag hade en bra uppväxt med min mamma. Pappa typ försvann nör jag var 3 år. Han hade flyttat utomlands med någon ny tjej och mamma kunde inte mycket göra. Hon jobbade en del fast vi hade det bra. Jag skulle inte vilja ändra något. När jag var 12 år träffade mamma en ny man. Innan dess hade hon ingen och han kom ju lite in och "störde" vårat bra liv. Jag försökte gilla honom för mammas skull men jag kände att allt inte var bra. HAn var snäll och så men kunde kommentera mig konstigt inför andra. Han ville alltid påpeka att jag inte var hans. När ja var 14 kom min första lillasyster. Tyvärr blev min mamma dålig efter födseln. Depprimerad och ångest och en del annat. Så då tog han över allt! Jag bestämde allt ja skulle göra och inte göra. Körde med mig som bara den. Jag fick städa och fixa och göra allt och han tog åt sig "äran". Efter något år blev mamma bättre. Tyvärr blev hon med barn ganska snabbt igen så då fick jag ett till syskon. Allt blev värre och de började göra familje saker utan mig. Ja fick aldrig följa med om ja inte betalade för mig. När jag var 18 år gick jag till soc, de hjälpte mig med lägenhet efter många om och men och lite senare fick jag ett jobb så nu sköter jag mig själv. Fast jag mår inte bra. Ringer ofta hem och vill prata med mamma men han säger att hon e upptagen. Får knappt träffat mina syskon nåt. Han vill inte ha mig i "hans" familj överhuvudtaget. Ni undrar säkert varför inte mamma gör nåt? Hon är så svag så hon kan inte säga emot honom. Sist min lilla syster fyllde år fick hon strida i veckor för att ja skulle få komma på kalaset. Tycker så synd om henne för hon är inte alls sån här egentligen men han är som en tyrann! 


Vad ska jag göra? Någon som känner igen sig eller har något tips till mig?


Tack på förhand / s

Av Sofia - 12 april 2010 12:49

Tänkt om man kunde göra en dublett av sig själv ibland, hade inte det varit bra ändå :) Då kunde en suttit och gjort tråkig skola och den andra sitta ute i solen och gotta sig :)

Av Sofia - 12 april 2010 12:35

Älskade denna filmen såå otroligt mycket förr och den e lika bra idag! Den har det mesta. Problemet är att man blir så arg att det inte blir dom på slutet!! Älskar Paul Rudd i denna, måste va en av hans bästa filmer.


Handling: Nina erbjuder en dag en nyfunnen vän, George att flytta in till henne och hyra ett rum. Aldrig kunna hon ana hur bra vänner de skulle bli. en dag blir Nina gravid och ber George att uppfostra barnet med henne. Nina vill ha honom för sig själv fast problemet är att George är gay.


Betyg: ***+ 

Av Sofia - 12 april 2010 12:31

Idag e det helt underbart väder och ja har suttit och lapat lite d-vitaminer på balkongen... Har egentligen hur mycket som helst att göra med skolan men kände att ja behövde en lugn stund i solen :)

Av Sofia - 11 april 2010 22:21

Nu har ja sett den tredje filmen ja fick från filmklubben och det va Breakfast Club. Känns som att den säkert va populär när den kom ut fast nu känns den ganska tråkig. Det händer inte så mycket.


Handling: En grupp ungdomar har fått kvarsittning en hel lördag på skolan. Kvarsittningen ska övervakas av rektorn på skolan. De är 5 helt olika personligheter fast under dagens gång kommer de närmare och närmare varandra.


Betyg: **

Av Sofia - 11 april 2010 20:09

Ja då var vinnaren i denna Veckans Blogg tävling korad :)


Vinnaren blev:


Emmy, Grattis till dig och din blogg :)



Av Sofia - 11 april 2010 19:01

Nu ska ja och mami ut och gå med stavarna :) Äntligen ska ja komma igång med nåt nyttigt. Ja har latat allt för länge nu...


Snyggt porträtt av mig va?? HAHA

Av Sofia - 11 april 2010 18:28

Såg denna filmen igår natt. Har sett den en gång innan fast mindes verkligen inte nåt i den. Den e okej fast ett svagt okej. Lite halv fjantig för det mesta.


Handling: En kille gör det mesta för att imponera på hans speciella chef och hans snygga dotter fast det mesta går fel och inget går som han planerat från början.


Betyg: *+

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards