*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under april 2010

Av Sofia - 13 april 2010 12:47

Japp igår slog jag till och såg den igen... Egentligen önskade ja att ja hade stängt av innan slutet för jag gråter som en hysterisk!!!! Och detta är en underdrift. Alltså ja kan inte sluta grina. Därför har ja svårt med såna här typ av filmer. Först e den ju som en komedi fast mot slutet går den mot drama. Jag klarar inte av när djur dör! Ja tänker alltid på hur det kommer kännas när det e ja som står där med mina djur...


Handling: John och Jenny Grogan funderar på att skaffa barn. John känner sig inte fullt redo så han bestämmer att instället skaffa sin flickvän en hund. De åker och väljer ut en och allt går ganska bra tills hunden blir större. Han äter ALLT och skäller och välter omkull folk. En dag ser Jenny att de ska ha barn och detta barnet blir inte den sista... Hur ska de gå med marley? Kommer de behålla honom?


Betyg: ***+

Av Sofia - 13 april 2010 12:42

Solen gör verkligen nytta för kroppen, det känns! Alltså nu menar inte ja åka till Cypern och ligga där och pressa i en vecka, utan bara lite sol per dag, man känner sig piggare och fräschare  

Av Sofia - 12 april 2010 22:32

Ja Håkans Bar är verkligen en värdelös serie, ja hoppas kanal 5 inser det och skrotar den snart och visar nåt bra istället!


Idag var det ett avsnitt av spårlöst ja inte sett :) Blev jätte glad. Det va inte så ledsamt som det brukar vara och det va ganska skönt så ja slapp gråta floder ikväll med.


Nu ska ja försöka välja ut nån film att se, ska försöka se nån rolig tror ja. Behöver skratta lite... :)

Av Sofia - 12 april 2010 20:37

Varför äter man alltid för mycket när det är god mat som man inte ätit på länge... funderar stark på om ja ska börja göra äcklig mat för då kanske ja inte äter 2 portioner. Har ätit nästan 2 portioner med köttkorv och potatis nu. Spy mätt!

Av Sofia - 12 april 2010 18:02

Japp mitt hya liv har faktiskt börjat ganska bra :) mycket tack vare det underbara vädret vi har just nu. Det gör ju att man får mer lust att göra nåt nyttigt :)


Igår´s mat/motions dagbok:


1 fralla med skinka till frukost

1 macka på eftermiddagen

2 chokladbitar

1 1/2 port skaldjurswok med nudlar

1 nogger (fy mig)

1 bit kaka (extra fy mig)


Alltså några fy saker fast ändå inte så jätte farligt   


Jag gick en tur med stavarna, blev 4000 steg och en promenad i bergen

Av Sofia - 12 april 2010 17:57

    Tv3

    20:00 Top model 13

    21:00 Svenska Hollywoodfruar
    22:00 Petra Mede show


    Kanal 4

    20:00 Arn
    21:00 Spårlöst


    Kanal 5

    20:00 Håkans bar
    21:00 CSI
    22:00 Roast på Berns



          Av Sofia - 12 april 2010 15:20

          Tog lite bilder med mobilen igår när jag och mamma var ute på stavgång... Tänkte bara visa er hur fina vi bor :)

                   





          Av Sofia - 12 april 2010 13:59

          När jag gick i 6:an förlorade jag min lillebror Jacob. Det är många år sen nu och det könns inte riktigt som att det är sant och jag förstår inte att ja egentligen skulle haft en till lillebror. Senare ska ja, mamma och bror bort till kyrkogården och lägga blommor...  


           

          Ovido - Quiz & Flashcards