*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under april 2010

Av Sofia - 16 april 2010 12:50

 

Igår fick jag äntligen sett Titta han snackar! Hade ingen aning att det fanns tre av dom. Hann bara halva tvåan innan ja va sugen på att läsa istället. Fast de e grymt roliga och Bruce Willis passa perfekt som rösten på pojken. Klart sevärd!


Betyg: ***


 

Av Sofia - 16 april 2010 12:47

Jag kunde som vanligt inte sova igår natt och låg ganska lönge och kollade på film, helt plötsligt kommer värsta stormen. Något hårt flög mot sovrumsfönstret, höll på att skita ner mig så rädd blev ja. Förstod inte vad det kunde ha varit för kunde inte se nåt. Nu i morse när ja vaknade va stormen borta!


Tänk om rutan hade gått sönder, vad fan skulle ja ha gjort då???

Av Sofia - 15 april 2010 23:43

Ja mina mobiler har fått uppleva ett och annat, en har hamnat i vattnet och en i en toa, och ja dom har överlevt. Fast denna nya ja har nu, e ja lite besviken på för den va lite plastigare än ja trodde så nu igår tappat ja den ute och ena hörnet sprack! Fy satan så skit arg ja blev. Den e ju inte alls gammal!! Var ska saker gå sönder hela tiden? Kan inte npn bara uppfinna en skitmobil som håller för asfalt! :)

Av Sofia - 15 april 2010 23:37

Funderar på om jag antingen ska se marvin´s room eller om jag ska se titta han snackar, gud så svårt det är att välja film ibland :) Antingen sorgligt eller roligt, det beror så himla mycket på vad man e sugen på ibland..

Av Sofia - 15 april 2010 23:35

Nu var det näst sista avsnittet av Jackson family och för er som läser min blogg så vet ju ni hur mycket ja gillar dom. Kommer vara så tråkigt nästa torsdag när det är sista avsnittet. Önska de kunde sända mer av det men så lär det väl inte bli...


Nån annan som ser det?

Av Sofia - 15 april 2010 22:14


Jag har alltid tyckt att rökare är korkad, för gud va de förstör sina kroppar och andras med i vissa fall. Sedan gnäller dom när dom blir sjuka fast det är deras eget fel. Har man en familj och vänner man bryr sig om så borde man sluta röka och tänka på dom först...


När man röker tobak suger man i sig tusentals giftiga ämnen. Rökning kan leda till olika skador och sjukdomar, och ungefär varannan person som röker dör tidigare än vad han eller hon hade gjort utan rökning. Dessutom är tobak dyrt, och kan göra att man får finnar, sämre kondition och mindre sexlust. Ändå är det vanligt att man börjar röka för att vara häftig eller snygg.

För att skydda unga personer från farorna med att använda tobak, finns en lag som säger att man inte får köpa tobak om man är under 18 år.


Tobak

Illustration av två cigaretter.Man kan röka tobak i cigaretter, cigarrer, cigariller, pipa och vattenpipa. Cigaretter är vanligast. Cigaretter innehåller inte bara tobak, i röken från en tänd cigarett finns ungefär 4000 kemiska ämnen. Många av dem kan ge cancer. De farligaste ämnena:

  • Nikotin, ett ämne som bara är tillåtet i tobak och i produkter som ska hjälpa den som vill sluta röka eller snusa. Nikotin är så farligt att om man fick nikotinet från fyra cigaretter direkt i blodet skulle man dö.
  • Cyanväte, en giftig gas.
  • Koloxid, en giftig gas som bland annat finns i bilavgaser.
  • Tjära, som innehåller många olika ämnen, bland annat ett som ger cancer. Förutom i cigaretter används tjära bland annat i asfalt och målarfärg
  • Exempel på andra farliga ämnen är bly, kadmium, ammoniak, aceton och metanol.


Av Sofia - 15 april 2010 22:05

Nu har jag vräck i mig en stor portion med mat, blev super mätt fast bara en portion idag :)


Nu ska ja invänta näst sist avsnittet av Jackson Family och sedan ska ja se nån bra film tänkte ja. Borde sitta med skolan men orkar inte mer data idag nu..

Av Sofia - 15 april 2010 19:43

Nu ska ja gör mat strax, räkwok blir det idag :) Ska bli så mumsigt är riktigt hungrig! Är grymt sugen på att grilla men det får bli imorn om vädret håller i sig det vill säga  

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards